استاندار اصفهان: سند کاهش آلایندگی مراکز صنعتی تدوین شود

سیدرضا مرتضوی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان افزود: حفاظت از محیط زیست باید به گفتمان واحدهای صنعتی استان تبدیل شود و اقدام‌های این بخش مانند سایر حوزه‌های کاری واحدهای صنعتی (تولید، ارتقا و فروش) مشخص و قابل ارائه باشد.

وی با اشاره به تایید کلیات مفاد «سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان» اظهار کرد: لازم است مصوبه‌های مرتبط با کاهش آلودگی هوای استان که در نشست‌ با مسوولان ملی تایید و تصویب شده است، مورد رصد قرار گیرد و مصوبه‌های اجرا نشده با شتاب بیشتری تا حصول نتیجه، پیگیری شود.

مرتضوی اضافه کرد: واحدهای صنعتی و حمل‌ و نقل استان می‌توانند گزارش عملکرد خود را در این زمینه با تعریف رویدادهایی سالیانه در حوزه محیط زیست به مردم و بازدیدکنندگان ارائه کنند.

استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: حضور پویا و موثر شرکت‌های دانش‌بنیان در کاهش آلودگی هوای اصفهان ضروریست و باید نقش این مجموعه‌ها در سند کاهش آلودگی هوا مشخص شود.

مرتضوی با اشاره به ضرورت اضافه شدن طرح‌های تشویقی در این سند افزود: در سند کاهش آلودگی هوای اصفهان باید بندی هم مختص نمایندگان استان بمنظور تنظیم قوانین خاص وجود داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با وحدت رویه و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان شاهد کاهش آلودگی هوا، آب و خاک باشیم.

در این نشست سند جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان توسط مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ارائه شد و کلیات آن به تایید رسید.