تمهیدات اولیه برای میزبانی از مسافران نوروزی در اصفهان

جواد شفیعی با اعلام اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان، شهروندانی که می‌خواهند منازل خود را به مسافران نوروزی اجاره دهند، می توانند از طریق واحدهای صنفی منتخب اتحادیه مشاوران املاک اقدام کنند، اظهار کرد: اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با انتشار فراخوانی، واحدهای صنفی برای منازل استیجاری نوروز را انتخاب و به کمیته اسکان ستاد خدمات سفر معرفی می‌کند، شهروندان می‌توانند برای اطلاع از واحدهای صنفی مجاز منتخب اتحادیه مشاوران املاک با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان یا اتحادیه مشاوران املاک به شماره تلفن ۳۲۶۶۴۴۵۰ تماس بگیرند.

آغاز فعالیت کمیته اسکان نوروز ۱۴۰۳ از مهرماه امسال

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی مراکز اسکان در نقاط مختلف مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برای استقبال از مسافران نوروزی در حال انجام است، افزود: فعالیت کمیته اسکان ستاد خدمات سفر و سایر کمیته‌ها برای نوروز ۱۴۰۳ از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است. مسئول کمیته اسکان ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان توجه ویژه به بخش خصوصی در حوزه گردشگری و اسکان را همچون سال‌های گذشته اولویت نخست کمیته اسکان دانست و تاکید کرد: هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اولویت نخست برای مراجعه گردشگران خواهند بود و پس از آن مدارس آموزش‌وپرورش در اولویت دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی با اداره کل آموزش‌وپرورش برقرار شده است و اسکان مسافران با حداکثر ظرفیت در مدارس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در نوروز سال جاری نیز همچون سال گذشته از حداکثر ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان برای اسکان مسافران استفاده خواهد شد.

تجهیز باغ فدک برای میزبانی از گردشگران نوروزی

شفیعی با بیان اینکه تنها محل اقامت مسافران به‌صورت روباز و چادرخواب در باغ فدک پیش‌بینی شده است، گفت: مدیریت منطقه ۷ در حال به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات این باغ است. به گفته وی، کمیته اسکان برای پیش‌بینی مواقع اضطرار نسبت به آماده‌سازی ۳۰ ورزشگاه اقدام می‌کند تا در صورت برودت هوا و بارش‌های جوی، مسافران به ورزشگاه‌ها هدایت شوند.