فولاد مبارکه الگوی سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است

در این آیین که معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، رؤسای پارک‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و پارک‌های علمی و فناوری و انجمن‌های علمی و جمع کثیری از دانشجویان نخبه دانشگاه‌های کشور نیز حضور داشتند، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و قدردانی از حمایت‌های فولاد مبارکه در حوزه دانش‌بنیان گفت: این انقلاب به معنای واقعی «ما می‌توانیم» و اینکه می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور مشکلات را حل کنیم را به ما نشان داد.

سجاد محمدعلی نژاد با تأکید بر این که در بخش دانشگاهی و نوآوری‌ها خوشبختانه کشورمان پیشرفت‌های خیلی خوبی را تجربه کرده است، گفت: امروز رتبه ایران بین دانشگاه‌های جهان به مرتبه ۱۵ ارتقا یافته است؛ دستاوردی که به دست همین اساتید دانشگاه و دانشجویان رقم خورده است اگرچه ما به این رتبه و جایگاه بسنده نکرده و نخواهیم کرد و با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری‌های هدفمندتر به دنبال ارتقاء جایگاه علمی کشور و حل مشکلات بزرگتر هستیم.

وی با اشاره به بازدید امروز دانشجویان و نخبگان دانشگاهی کشور از فولاد مبارکه تصریح کرد: خرسندیم از اینکه امروز فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و فناوری سرمایه‌گذاری و پشتیبانی‌های بسیار خوبی انجام داده و الگوی بسیار مناسبی برای حل مسائل و سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان است.

سجاد محمدعلی‌نژاد گفت: به‌طورقطع نتیجه دستاوردهای امروز، حاصل سرمایه‌گذاری‌های یکی دو سال اخیر فولاد مبارکه در این حوزه بوده است و باید به‌خاطر داشته باشیم به هر اندازه که امروز در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم و نخبگان و فرهیختگان بیشتری را گرد خود جمع آوریم و از ظرفیت‌های آنها در توسعه دانش کشور استفاده کنیم، قطعاً در سال‌های آتی نتیجه آن را خواهیم دید. یقیناً می‌توانیم با تعامل هرچه بیشتر بین دانشگاه و صنعت مأموریت خود در خدمت به جامعه را بهتر انجام دهیم.