برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی برای توسعه صادرات با کمک صنعت نمایشگاهی

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از  واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، امیر کشانی، رئیس اتاق در این نشست اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اتاق کمک به رونق کسب‌وکار در سطح شهر و استان است، علاقه‌مند ویژه نمایشگاه‌ها و رویدادهای نمایشگاهی هستیم؛ زیرا این بخش می‌تواند کمک زیادی به رشد و توسعه اقتصادی داشته باشد.  

وی هدف از تشکیل جلسه را پیگیری تأسیس انجمن فعالان صنعت نمایشگاهی در قالب شعبه انجمن ایران یا شعبه مستقل اصفهان اعلام کرد و افزود: دور هم جمع شدیم که صنعت نمایشگاهی اصفهان را در هر قالبی که نیاز باشد رشد دهیم.  رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به کتاب پرواز عقاب‌ها، گفت: ما عقاب‌هایی هستیم که می‌توانیم در کنار یکدیگر پرواز کنیم، مشکلات وجود دارند؛ لذا بهتر است با همدلی، تعامل و برنامه‌ریزی، مسیر حرکت را مشخص کنیم و با انرژی و نگاه مثبت به همبستگی و رشد دست یابیم.  

وی تصریح کرد: ضروری است تفکر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در زندگی و کسب‌وکار را توسعه دهیم و میدان بازی را در صنعت نمایشگاهی تغییر دهیم، با تعریف فعالیت‌های جدید همچون تورهای بازدید از نمایشگاه‌های خارج از کشور و بازدیدهای دوره‌ای فعالان اقتصادی اصفهان از نمایشگاه‌های برتر جهان توسط شرکت‌های فعال که در جلسه حاضر هستند و تلاش در جهت افزایش صادرات که در اتاق دهم عزم جدی برای آن وجود دارد، می‌توان شرایط بهتری برای اقتصاد استان رقم زد.  

کشانی گفت: با بررسی بازار کشورهای مختلف، توجه به محصولات صادراتی مزیت دار و تجربیات تخصصی هر شرکت در حوزه نمایشگاهی، باید به دنبال افزایش میزان صادرات استان به کشورهای هدف صادراتی باشیم و اتاق نیز از این موضوع حمایت لازم را انجام خواهد داد و برون‌سپاری فعالیت‌ها را مدنظر دارد.  

وی بیان کرد: یکسری از نمایشگاه‌های اصفهان باید به‌عنوان رویدادهای اصلی شهر تعریف شوند به‌گونه‌ای که همه ارکان شهر از جمله استانداری، شهرداری، اتاق و سایر نهادها و ارگان‌ها درگیر آن نمایشگاه‌ها بشوند تا اینکه یک رویداد محوری در موضوع نمایشگاهی برای شهر رقم بزنیم. باید با همدلی و پیگیری موارد، به‌گونه‌ای فعالیت کرد که صنعت نمایشگاهی به نحو احسن پیش برود.  

در ادامه جلسه، حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موارد مختلف مرتبط با صنعت نمایشگاهی پرداختند.