مزایای یک جایگزینی فناورانه

 او  افزود: به دلیل تحریم‌ها این ماشین با مشکلاتی نظیر عدم سرویس‌دهی، فرسودگی قطعات و عدم تأمین به‌موقع قطعات از سوی شرکت سازنده مواجه بود که از این پس، قطع وابستگی از تکنولوژی انحصاری لیزر گازی را شاهد هستیم.

قیمت تمام‌شده دستگاه جوش لیزر فیبری ساخت داخل یک‎دهم مشابه خارجی آن است

بهادرانی ادامه داد: برطرف شدن مشکلات موجود در مدت‌زمان عیب‌یابی و حذف توقفات ناخواسته ناشی از لیزر گازی ازجمله مزایای دیگر این بومی‌سازی است؛ ضمن اینکه قیمت تمام‌شده ساخت این تجهیز در داخل کشور حدود یک‎دهم قیمت تجهیز قبل است. مدیر ناحیه نورد سرد شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: بومی‌سازی ماشین جوش لیزر فیبری، حذف مصرف گاز هلیم که با خلوص بالا باید از محل خرید خارجی و صرف مبالغ زیاد ارز تامین می‌شد را به همراه داشته است.

کیفیت ساخت داخل مشابه نوع خارجی است

وی اذعان داشت: کاهش ریسک تولید، جلوگیری از توقفات ناخواسته، افزایش قابلیت اطمینان و پایداری تولید سیکل محصولات سرد از دیگر مزایای این طرح است.

وی با بیان این که از نظر کیفیت، کارکرد ماشین جوش لیزر فیبری ساخت داخل مشابه نوع خارجی است، یادآور شد: اشتغال‌زایی و ایجاد بستر مناسب برای بروز استعدادهای داخلی و امیدآفرینی برای جوانان فرهیخته دانشگاهی و مراکز علم و فناوری نیز از برکات دیگر این اقدام ارزشمند است.