تمام محورهای خط آهن کشور با ریل ذوب آهن ساخته می شود

مهدی کوهی اظهار داشت : به زودی قرارداد تولید ریل برای کریدور شرق کشور از چابهار تا مشهد مقدس منعقد می شود که دستاورد بسیار خوبی است و در توسعه کشور نقش مهمی دارد.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان ، ریل مترو را نیز برای کشور تامین می کند و به زودی میزبان مدیران مترو کلان شهرها در ذوب آهن اصفهان هستیم تا با دانش فنی این مجتمع عظیم صنعتی در تولید ریل از نزدیک آشنا شوند. مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به شتاب تولید محصولات صنعتی از جمله تیرآهن بال پهن در این مجتمع عظیم صنعتی گفت : در کشورهای توسعه یافته از جمله چین ، استفاده از تیرآهن های بال پهن و محصولات مدولار باعث افزایش سرعت ساخت و ساز شده که ذوب آهن اصفهان نیز با توجه به توان فنی کارشناسان خود در این زمینه گام های مهمی برداشته که به ویژه در نهضت ملی مسکن بسیار اثر گذار است .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : استفاده از این محصولات صنعتی ، نه تنها موجب تسریع در پروژه های ساختمانی می شود بلکه هزینه را کاهش داده و ایمنی را نیز افزایش می دهد و به ویژه در هنگام زلزله ، باعث افزایش مقاومت ساختمان می گردد .

مهدی کوهی اظهار داشت : در جلسات اخیری که با وزیر محترم راه و شهرسازی برگزار کردیم ، مقرر شد محصولات صنعتی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را تامین کنیم که این موضوع در سفر استانی اخیر رئیس جمهور محترم نیز به اطلاع ایشان رسید . همچنین مقرر شد ریل مورد نیاز خط آهن ۹۰ کیلومتری شهرکرد- مبارکه نیز توسط ذوب آهن تامین شود .