هوش مصنوعی برای دیابتی‌ها غذا می‌پزد!

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از «فورچون»، نزدیک به ۴۰ درصد مردم آمریکا شرایط پیش‌دیابت دارند یعنی شرایطی که سطح گلوکز خون بالا است و می تواند به سلامت افراد صدمه وارد کند اما آنقدر بالا نیست که موجب تشخیص دیابت شود. علاوه‌بر این، بیش از یک دهم جمعیت آمریکا نیز به بیماری دیابت مبتلا هستند.

«نوشین هاشمی» مدیر اجرایی «هوش مصنوعی ژانویه» (January AI) گفت: بطور کلی ما مردمان بسیار بیماری هستیم. شرکت تحت ریاست او سامانه‌ای را بازاریابی می‌کند که از یک رصدکننده مداوم گلوکز در کنار یک «اپ» هوش مصنوعی استفاده می کند که یک ردگیر فعالیت مانند یک ساعت هوشمند یا حلقه است. این سامانه می تواند تاثیر گلوکز خون در مورد بیش از ۳۲ میلیون غذا را برای هر کاربر پیش بینی کند و جایگزین‌های سالم‌تر پیشنهاد دهد.

این شرکت از طریق ایجاد مدل‌های دیجیتال فیزیولوژی کاربران با استفاده از شواهد تجربی در مورد چگونگی واکنش سطح گلوکز آنها با ترکیباتی از مواد مغذی مانند چربی، پروتئین و کربوهیدرات تلاش می‌کند واکنش بدن هر کاربر به غذاهای مختلف را پیش‌بینی کند. این «دوقلوهای دیجیتال» افراد واقعی به سه دسته «دیابتی»، «پیش‌دیابتی» و «غیردیابتی» تقسیم می‌شوند. شرکت یاد شده غذاهایی از شرکت های غذایی می‌گیرد و آنالیزی از تاثیر این غذاها بر سطح گلوکز در افراد مورد بررسی را به شرکت بازمی‌گرداند و از این طریق به شرکت های غذایی کمک می کند تا محصولات سالم‌تری تولید کنند.

به گفته هاشمی، این فناوری به شرکت های غذایی سطح دیگری از هوشمندی فراتر از داشته‌های فعلی آنها برای استفاده در فرآیند تولید محصولات را می دهد. علاوه بر اینکه به آنها اجازه می دهد تا محصولات خود را بطور مجازی ایجاد و اصلاح کنند پیش از اینکه هرگونه کار آزمایشگاهی پرهزینه‌ای انجام شود.