به گزارش دنیای اقتصاد ، روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان به نقل از احمد نهاوندی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان بر مبنای ماموریت‌های تعریف شده سازمانی، در راستای ساماندهی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، تقویت تولید داخلی و همچنین توسعه خوشه های کسب و کار از سال ۱۳۸۵ نسبت به پیاده سازی و توسعه خوشه های صنعتی در استان اقدام کرده است.

وی که در جلسه بررسی و ارائه برنامه عمل سال اول پروژه توسعه خوشه گز اصفهان سخن می گفت، اظهار‌کرد: تاکنون ۱۲ خوشه صنعتی کسب و کار در این استان خاتمه یافته و سه خوشه پوشاک خورزوق، خوشه گز اصفهان و خوشه فرش دستباف نایین در حال پیاده سازی و اجراست.

مدیر توسعه فنی و کارآفرینی شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان ادامه داد: پروژه توسعه خوشه ای بر اساس دستور العمل های مبتنی بر برنامه های تدوین شده بین سه تا پنج سال اجرا می شود.

حمید زیوری، عامل توسعه خوشه گز استان اصفهان نیز خلاصه ای از مطالعات شناختی حاصل از بررسی های میدانی در واحدهای ذینفعان خوشه در خصوص بازار داخلی و بین المللی گز، وضعیت فعلی خوشه و نقاط فشار در خوشه را ارائه داد.

وی چشم انداز خوشه را " طعم و مزه گز اصفهان، یادآور میراث با شکوه ایران زمین" عنوان و استراتژی و برنامه‌های عملیاتی سال اول پروژه را برای شرکت کنندگان تشریح کرد.

در این جلسه همچنین به اهمیت تقویت شبکه بازاریابی در سطح بین المللی و ملی، همکاری تیمی اعضای خوشه، توسعه کسب و کار اعضای خوشه به سوی صنعتی شدن برای حضور پر رنگ در بازارهای داخلی و جهانی شیرینی و شکلات نیز تاکید شد.