به گزارش دنیای اقتصاد عباس افرادی با اشاره به تمرکز مدیریت شهرسازی الکترونیک بر تکمیل فرآیندها در سامانه اصنو اظهار کرد: موضوع حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها در دستور کار این مدیریت قرارگرفته است.

او افزود: مطابق با جدول زمانبندی از پیش اعلام شده، تیمی متشکل از چند حوزه شامل معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، حوزه اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی، حوزه بایگانی شهرداری مرکزی و مدیریت شهرسازی الکترونیک در مناطق پانزده‌گانه در جلساتی در این خصوص حاضر می‌شوند.

قائم‌مقام مدیر شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: در جلسه اول که در دفتر مدیر منطقه با حضور تمام مسوولان منطقه برگزار می‌شود، به تبیین موضوع، ترسیم دورنما، ارائه دستورالعمل و بررسی جوانب موضوع پرداخته می‌شود و در جلسه دوم با حضور کارشناسان در سطح منطقه به آموزش، ایجاد و اصلاح دسترسی کاربران مرتبط با موضوع می‌پردازند.

او با اشاره به اهمیت موضوع حذف گردش فیزیکی پرونده‌ها گفت: این موضوع با پرونده‌های ثبت شده در سامانه اصنو برای فرآیند صدور پروانه ساختمانی آغاز می‌شود تا حجم کار مضاعفی به همکاران تحمیل نشود.

افرادی با بیان اینکه تلاش شده است تا فرم کارت‌گذر حذف فاصله‌بندی و دیگر فرم‌های مرتبط در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: این اقدامات تا حد امکان به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا گامی مؤثر در راستای کارتابل محور شدن همکاران برداشته شود.

او تأکید کرد: مقوله ارجاع پرونده از یک واحد به واحد دیگر خارج از فرآیند معمول، هامش‌نویسی (پی‌نوشت) و دریافت دستورات از مدیران، ثبت گزارش نقشه‌بردار، ارتباط با ادارات مختلف و ثبت شماره و تاریخ توسط سامانه در این فرآیند آماده تحویل کاربران فعال شده و برای آن‌ها توضیح داده می‌شود.

به گفته او، مقرر شده است برای این موضوعات فایل راهنمای مناسبی ایجاد شود و در دسترس همکاران قرار گیرد تا خللی برای ارائه خدمت مناسب و با کیفیت به شهروندان صورت نگیرد.