جاده دسترسی به کویر مرنجاب باید سریعا تعیین تکلیف شود

مهدی مشهدی  افزود: از ابتدای جاده تا کویر مرنجاب ۴۵ کیلومتر فاصله است و باتوجه به گردشگرپذیر بودن منطقه هر سال به دلیل نبود علایم راهنمایی و رانندگی و زیرساخت های مناسب شاهد تصادف جاده ای در این منطقه هستیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۶ کویر مرنجاب به عنوان منطقه نمونه گردشگری مصوب شد،انتهای این جاده به روستا یا شهری منتهی نمی شود،به همین دلیل تحت پوشش اداره راه و شهرسازی قرار ندارد و ساماندهی این مسیر همچنان بلاتصدی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران و بیدگل گفت: در گذشته قرار شد مدیریت این جاده با فرمانداری آران وبیدگل باشد که این مهم هم محقق نشد و در حال حاضر اعتبار خاصی برای این جاده پیش بینی نشده است.

مشهدی افزود: پیشنهاد ما این است که این جاده با عنوان گردشگری تغییر کاربری پیدا کند و توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران مدیریت شود.

جاده ۴۵ کیلومتری خاکی مرنجاب با توجه به حجم زیاد ورود و خروج گردشگران به این منطقه کویری، زیرسازی و عرض مناسبی ندارد و ناآشنایی گردشگران و نبود علایم راهنمایی به ویژه در پیچ‌های خطرناک موجب وقوع سانحه های رانندگی در این مسیر می شود. منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال آران و بیدگل یکی از بکرترین و زیباترین کویرهای کشور است که از شمال به دریاچه نمک، از غرب به کویر مسیله، دریاچه حوض سلطان و از شرق به پارک ملی کویر منتهی می‌شود. این منطقه با برخورداری از ظرفیت فعالیت‌هایی مانند کویرنوردی، آفرود، موتورسواری، سافاری، شترسواری، اسکی روی شن و ماسه،سالانه میزبان ده‌ها هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی است.

شهرستان آران و بیدگل در شمالی‌ترین منطقه اصفهان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.