افزایش بازده کیفی محصولات سرد فولاد مبارکه به ۹۶.۱۱ درصد

محمدرضا نصر اصفهانی با بیان اینکه ناحیه نورد سرد به‌دلیل تنوع فرایندهای تولید و همچنین تنوع محصولات از ویژگی خاصی برخوردار است، گفت: محصولات ناحیه نورد سرد شامل محصولات اسیدشویی، قلع‌اندود، سرد، گالوانیزه، رنگی (ساختمانی و لوازم‌خانگی) و محصولات خام هستند که هرکدام کاربردهای خاص در صنایع دارد و به لحاظ کیفی دارای حساسیت‌های ویژه‌ای است.

بنابر اظهارات رئیس کنترل کیفی نورد سرد فولاد مبارکه، در این شرکت، محصولات تولیدی بر اساس سفارش مشتری و استانداردهای بین‌المللی و دستورالعمل‌ها تحت بازرسی و کنترل کیفیت قرار می‌گیرد و نتیجه بازرسی به‌صورت محصولات مطابق با سفارش مشتری و یا خارج از سفارش طبقه‌بندی می‌گردد. بر این اساس، محاسبه بازده کیفیت به‌عنوان شاخص بیان‌کننده عملکرد کیفی فرایندهای تولید مطرح می‌شود. وی با بیان اینکه ناحیه نورد سرد شامل فرایندهای مختلف تولید است و محاسبه بازده کیفی برای هر فرایند و همچنین برای کل محصولات قابل‌محاسبه است، ادامه داد: روند کیفی محصولات نورد سرد طی سال گذشته و سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ارتقای کیفیت محصولات به‌صورت تدریجی بهبود یافته و به عدد ۹۶.۱۱ درصد در میانه تیرماه ۱۴۰۲ رسیده است.

افزایش کیفیت محصولات سرد از عدد ۸۵.۷۵ در فروردین به ۹۳.۳۱ درصد در تیرماه

نصر اصفهانی با تأکید بر اینکه مقدار بازده کیفی در سال ۱۴۰۱ معادل ۹۲.۸۷ درصد بوده است، عنوان کرد: از بین محصولات یادشده محصولات سرد از عدد کیفی ۸۵.۷۵ در فروردین‌ماه به عدد ۹۳.۳۱ درصد در تیرماه رسیده که بیشترین میزان ارتقا را داشته است.

رئیس کنترل کیفی نورد سرد معتقد است به‌طورکلی افزایش بازده کیفی در نتیجه شناسایی به‌موقع عیوب کیفی، کنترل فرایندها و پارامترهای تولید، آماده‌به‌کاری تجهیزات و تعمیرات مناسب به وقوع می‌پیوندد و رشد بازده کیفی در ماه‌های اخیر حاکی از تحقق این موارد بوده است.