اجرای گام نخست «طرح ترافیک»، ویژه ساکنان مرکزی کلان‌شهر اصفهان

حسین حق‌شناس اظهار کرد: «محدوده ترافیک مرکز شهر اصفهان «با هدف کاهش آلودگی هوا و ترافیک، حفظ آثار و بافت تاریخی و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پاک، برقی، همگانی و غیر موتوری ، تعریف و اجرایی شده است.

وی افزود: مرحله نخست این طرح شامل ساماندهی طرح زوج و فرد با مصوبات شورای ترافیک شهر، شورای اسلامی شهر و شورای ترافیک استان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در شهر اصفهان از سال ۸۹ در هسته مرکزی شهر اصفهان،گفت: اجرای طرح زوج و فرد در گذشته همواره سبب نارضایتی شهروندان ساکن در مرکز شهر اصفهان شده بود که مدیریت شهری اصفهان تصمیم به اتخاذ راهکاری برای جلب رضایت این شهروندان گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت پس از جلسات مختلف کارشناسی در معاونت حمل‌و نقل و ترافیک و بررسی نمونه‌های مشابه در سایر کلان‌شهرها؛ مرحله نخست طرح با توجه به درخواست ساکنان محدوده طرح زوج و فرد با تغییراتی در جهت بهبود و ساماندهی مجوزهای صادره اجرایی شد.

حق‌شناس گفت: بر این اساس و با اخذ مصوبات لازم امکان فروش مجوز تردد ساکنان با ترددهای ضروری درروزهای مخالف پلاک خودرو نیز فراهم شده است و ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌توانند با مراجعه به سامانه http:/ / my.isfahan.ir و مطابق راهنمای ارائه شده، اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی گفت: فروش مجوز (خرید طرح تردد) با در نظر گرفتن تخفیف قابل توجه در روزهای مخالف پلاک خودرو انجام می‌شود تا در صورت نیاز ساکنان محدوده زوج و فرد بتوانند با خودروی خود بدون محدودیت از خانه خارج و جریمه نشوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: این امکان فقط برای ساکنانی فراهم است که مدارکی مستند دال بر سکونت در محدوده زوج و فرد داشته باشند و خودروی آنان نیز باید دارای معاینه فنی باشد.

وی اضافه کرد: البته با اجرای این طرح مجوزهای صادرشده سال‌های گذشته از قبیل خودروهای عمومی بازنگری خواهد شد.

حق‌شناس گفت: پس از ساماندهی مجوزهای طرح زوج‌وفرد و با تکمیل زیرساخت‌های نرم‌افزاری و حمل‌ونقل همگانی و حمل‌ونقل غیر موتوری،طرح زوج و فرد به طرح محدوده ترافیک تغییر می‌کند.