دستور قضایی در حمایت حقوق عامه صادر شد

فرهنگ‌ سرای تخصصی رسانه و اداره فرهنگ شهروندی هفته گذشته با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان زیر عنوان ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان، دور جدید گالری شهری را با موضوع «تاکتیک‌های عملیات روانی در رسانه‌ها» در قالب بنر بر روی بیلبوردهای متعددی در سطح این شهر نصب کرد که مضمون این بنرها موجب انتقاد و نارضایتی اهالی مطبوعات در استان اصفهان شد.

همچنین ۲ نهاد صنفی مطبوعاتی شامل خانه مطبوعات و انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان بیانیه‌هایی در اعتراض به این اقدام شهرداری صادر کردند.

به گزارش «دنیای اقتصاد» و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل اصفهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان روز شنبه با اشاره به اینکه معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان مسوول رسیدگی به این پرونده شده است، گفت: پس از آنکه تعدادی از خبرنگاران نسبت به انتشار مطالبی با موضوع رسانه در سطح شهر توسط کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان ابراز گلایه‌مندی کرده بودند، موضوع بطور جدی بررسی و دستور جمع آوری این تابلوها از سطح شهر صادر شد.

سیدمحمدموسویان تصریح کرد: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده عوامل این اقدام نیز به دادسرا دعوت شدند تا درباره جزئیات آن توضیح ارائه شود.

وی با تاکید بر این که هیچ فرد یا نهادی حق ندارد حقوق عامه را تضییع کند، گفت: افکار عمومی از مصادیق حقوق عامه است، رسانه ها در ایران خط مقدم جهاد تبیین و سربازان جنگ ترکیبی با دشمن هستند و تضعیف آن ها، تضعیف جبهه تبیین است و کسی حق ندارد در این مسیر گام بردارد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان افزود: روش و شیوه های رسانه‌ای در غرب با کشور ما متفاوت است و در ایران رسانه بر مدار اخلاق حرکت می‌کند نه روش های غربی، بر این اساس باید این اخلاق مداری ارج نهاده شود و هر جا از خط قانون تخطی صورت گرفت بر اساس قانون برخورد شود.

وی از مسوولان و نهادهایی که با افکار عمومی در ارتباط هستند خواست تا در انتشار پیام به ویژه در فضای غبارآلود رسانه ای که غرب درست کرده و بدنبال تضعیف ارکان نظام و رسانه های داخلی است، دقت بیشتری اعمال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری پیش از این و در نشست اخیر با خبرنگاران، قول پیگیری موضوع را برای بررسی و اقدام قانونی به دادستان مرکز استان ارجاع داد.