مسوولیت پذیری  زیست محیطیِ  ذوب آهن

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز در این همایش گفت :ذوب آهن اصفهان طرح جامع مدیریت زیست محیطی را از حدود ۲ سال پیش اغاز کرده است و  امروز به همراه مدیرعامل این شرکت از از پروژه های در دست اقدام ذوب آهن اصفهان بازدید کردیم .

احمد رضا لاهیجان زاده افزود : این پروژه ها که پیشرفت های مختلفی دارند و برخی نیز در مرحله آغاز هستند ،  بر اساس برنامه زمان بندی در بازه سه ساله به بهره برداری می رسند که در نتیجه بخش عمده مشکلات مربوط به آلایندگی این شرکت حل می شود .

وی ‌اظهار‌کرد : با عزم و همت راسخ مسوولان و تلاشگران ذوب آهن اصفهان که در شرایط تحریم این صنعت را حفظ کردند و پروژه های مختلفی اجرا نمودند ، قطعاً پروژه های زیست محیطی در دست اقدام نیز به نتیجه مطلوبی می رسد .  

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان اصفهان ‌اظهار‌کرد : ذوب آهن اصفهان در مباحث بهداشت و محیط زیست ، تاریخ ساز است و  بسیاری از استانداردهای مربوطه در این شرکت تدوین شده است و صادرکننده استانداردهای بهداشت حرفه ای محسوب می‌شود .

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: این مجتمع عظیم صنعتی از بدو تاسیس تاکنون، همگام با تولید محصولات فولادی بر اساس استانداردهای روز دنیا، پروژه های متنوعی را در سه بخش آب، خاک و هوا تعریف نموده است.

وی ‌اظهار‌کرد : همکاران من در ذوب آهن اصفهان تعداد ۳۶ پروژه زیست محیطی را از گذشته طراحی کردند که از این میزان ۱۶ پروژه در بخش هوا و ۶ پروژه در حیطه آب و پساب می باشد.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد : تعداد ۱۶ پروژه یاد شده هم اکنون از پیشرفت ۴۲ درصدی برخوردار می باشند.

مهدی کوهی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان همواره تعامل بسیار خوبی با اداره محیط زیست شهرستان لنجان و اداره کل محیط زیست استان اصفهان دارد، بیان کرد : گزارش جامع پروژه‌های زیست محیطی ذوب آهن اصفهان در قالب یک طرح جامع در دست تدوین است تا در نشستی که با مسوولان اداره کل حفاظت از محیط زیست شهرستان و استان در آینده نزدیک برگزار می گردد، ارائه شود.

وی بیان کرد : در ذوب آهن اصفهان پیشگامان بزرگی در حیطه طب کار، خدمت صادقانه و ماندگار داشتند که از آنها به عنوان الگویی برای صنایع کشور یاد می شود و لذا در این برنامه شایسته می دانم، یاد و نام زنده یاد دکتر قناعی و خانم دکتر کوروش که بنیانگذار طب کار در کشور بودند را گرامی بدارم، انشاا... همکاران و شاگردان این بزرگواران ادامه دهنده راه این عزیزان هستند.

مدیرعامل شرکت گفت : این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس برنامه ریزی مدونی که دارد، مصمم است عملکرد فعالیت های زیست محیطی مجموعه را هر سه ماه یک بار، به سازمان محیط زیست استان ارائه کند.