وزیر کشور در  شورای اداری استان

علیرضا قاری قرآن  در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: ۷۰ درصد آورده مردم در احداث طرح های ملی مسکن اصفهان هزینه شد.

وی اظهار‌کرد: آورده متقاضیان این واحدها در استان تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و دولت نیز سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آورده داشته است.

قاری قرآن گفت: ۳۵ درصد افرادی که حائز شرایط نهضت ملی مسکن شده‌اند در داخل محدوده شهرها بوده‌اند، همچنین برای ۲۸ درصد افراد زمین الحاق شده و برای ۳۰ درصد متقاضیان کسری زمین داریم.

وی افزود: براساس برنامه ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم در مجموع حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی باید در استان اصفهان ساخته شود.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی اصفهان گفت: بانک مسکن بیش از ۱۶ هزار پروژه را پشتیبانی کرده و سایر بانک‌ها فقط ۶ هزار پروژه را پشتیبانی کرده‌اند که نیازمند پیگیری دولت است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن روستایی حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ۱۴۴ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن حائز شرایط شدند.

ضرورت تامین آب برای حوزه کشاورزی اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت تامین آب بخش کشاورزی، تصریح کرد: آبی که از حوضه آبریز زاینده رود خارج شده است باید جبران شود.

مهرداد مرادمند افزود: برخی تصور می‌کنند توسعه بی‌رویه در حوزه کشاورزی اتفاق افتاده و یا مصرف آب بهینه نبوده است، اما این طور نیست.

وی اظهار‌کرد: تعیین قیمت دستوری برای محصولات کشاورزی پس از حذف ارز ترجیحی موجب خسران مصرف کننده و تولیدکننده شده است.

مرادمند خاطرنشان کرد: قیمت مناسب محصولات نیازمند کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری و تصمیم سازی درباره تعرفه های سنگین صادرات نیازمند دقت و دوراندیشی است.

کمبود بودجه؛ مهمترین چالش بخش درمان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه، کمبود بودجه را مهمترین چالش حوزه درمان بیان کرد و افزود: بودجه‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر کافی نیست این در حالی است که برای رفع این معضل اجتماعی باید سرمایه‌گذاری بیشتر صورت گیرد.

شاهین شیرانی افزود: سال گذشته آمار سالک استان از سه هزار و ۲۰۰ به یکهزار و ۲۰۰ نفر کاهش یافت، اما اگر بودجه این بیماری در زمان مناسب نرسد نمی‌توان به خوبی با آن مقابله کرد.

وی گفت: دانشگاه‌ علوم پزشکی اصفهان بیش از هزار میلیارد تومان از صندوق تأمین اجتماعی طلب دارد و اکنون به سختی فعالیت می‌کند و از نظر مالی در تنگناست.

شیرانی با تاکید بر اینکه نیازمند تخصیص بودجه برای ایمن‌سازی بیمارستان‌ها بدلیل پدیده فرونشست در اصفهان هستیم، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی برای جوانی جمعیت باید به خط شوند.

کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان اصفهان

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز به جایگاه این نهاد و تاثیر آن بر سایر بخش ها اشاره و بیان کرد: مهمترین چالش فعلی آموزش و پرورش استمرار پیامدهای ناشی از کروناست که بودجه ای برای کاهش آنها وجود ندارد.

محمدرضا ابراهیمی به بحران نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اشاره و اضافه کرد: امسال حدود ۱۰ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و با در نظر گرفتن پنج هزار نیروی ورودی به ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم و ۲ هزار و ۷۰۰ نیروی خدماتی نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با کمبود شدید فضای فیزیکی آموزشی مواجه هستیم و برخی مدارس استان ۲ نوبته است و پیش بینی می شود فعالیت تعدادی از آنها سه نوبته شود. ابراهیمی گفت: مدارس استان گرفتار فرونشست شده اند و عوارض آلودگی هوا روی دانش آموزان و نونهالان تاثیر گذاشته است.

ضرورت به روز رسانی تجهیزات الکترونیک برای برگزاری انتخابات

فرماندار تیران و کرون در این جلسه بر ضرورت ارتقای تجهیزات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات در بخشداری ها تاکید کرد و گفت: پشتیبانی مالی و سخت افزاری در فرمانداری ها و بخشداری ها و ایجاد زیرساخت های فنی از جمله فیبر نوری در این حوزه نیاز است.

علی محمدی کیا به مشکل کمبود نیرو در بخشداری این شهرستان اشاره و بیان کرد: تدوین دستورالعمل حق الزحمه نیروهای شعبه های اخذ رای و راه اندازی سامانه جامع آموزش این نیروها در قالب نرم افزارهای تلفن همراه ضروری است.