انعقاد۲ قرارداد مشارکت در تجاری‌سازی محصولات فناور در دانشگاه اصفهان

حسین حدیدی با اشاره به راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی دانشگاه اصفهان، افزود: در زمان کوتاهی پس از راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی دانشگاه، ۱۲ مورد مذاکره با سرمایه‌گذاران انجام که ۲ مورد به انعقاد قرارداد منجر شد و ۲ مورد دیگر در آستانه انعقاد قرارداد است.

وی اظهار کرد: از محل ۲ قرارداد تجاری‌سازی و مشارکت در تولید محصولات با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ۳.۵ میلیارد تومان نصیب ۲ شرکت فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه اصفهان شد که در زمینه‌های تجهیزات پزشکی و صنایع شیمیایی فعال هستند.

حدیدی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز تجاری‌سازی از سال گذشته در دانشگاه اصفهان پیگیری شد، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیش از این دارای کمیته مالکیت فکری بود اما با توجه به ضرورت حمایت از محصولات دانش‌بنیان، فعال کردن کمیته «مالکیت فکری و تجاری سازی» و راه‌اندازی مرکز تجاری‌سازی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مرکز تجاری‌سازی زیرمجموعه ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان است و امسال آغاز به کار کرد، گفت: آیین‌نامه جدیدی در این زمینه بمنظور حمایت از دانش فنی واحدها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی آن و حفظ حقوق مادی و معنوی دانشگاه تدوین شده است.

حدیدی با اشاره به اینکه در مرحله نخست و به‌طور آزمایشی در ۶ ماه اول امسال، خدمات این مرکز به اعضای هیات علمی و واحدها و شرکت‌های فناور مستقر در دانشگاه اصفهان ارائه می‌شود، افزود: در مراحل بعدی، این حمایت‌ها برای خارج از دانشگاه نیز گسترش می‌یابد.

سرپرست امور فناوری، مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: با توجه به قراردادی که با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داریم، طرح‌های پذیرفته شده در مرکز تجاری‌سازی از حمایت‌های تسهیلاتی و قانونی شهرک نیز برخوردار می‌شوند، زیرا اعتقاد داریم که این کار باید در قالب زیست بوم دیده شود. حدیدی خاطرنشان کرد: در مرکز تجاری‌سازی دانشگاه اصفهان، ارزشگذاری، سطح خدمات و فناوری، تعیین سهم دانشگاه، ارتقای اعضای هیات علمی، جذب سرمایه‌گذار و فروش فناوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.