ستون راستت copy

هلدینگ پتروپالایش اصفهان با تغییر در حوزه روابط عمومی خود از مردادماه سال جاری سعی کرد این مسیر را با ایجاد تحولات درون‌سازمانی،  هموارتر طی کرده و بستر مناسب تری را برای خبردهی و خبریابی از فعالیت‌ها و توجه ویژه به منابع انسانی و استفاده بهینه از آن فراهم کند.

عبور از کلیشه‌های ناکارآمد همواره یکی از چالش‌های سازمانی است که در چند ماه گذشته تلاش شده با ایجاد چارت و ساختار در روابط عمومی و نظام‌مندی فعالیت‌ها به بهترین نحو اتفاق افتد.

افکار عمومی بزرگ ترین قدرت نامریی است که جریان های اجتماعی و فرهنگی را به وجود می آورد و این جریان‌ها قوی تر از هر سیاستی عمل می‌کند. به همین دلیل قبل از اجرای هر سیاستی ابتدا باید زمینه پاسخگویی به افکار عمومی را فراهم کرد.

تقریبا یک دهه بود که رویداد خبری درخوری برای معرفی اهداف و اقدامات هلدینگ برگزار نشده بود، لذا در گام نخست برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه به عنوان بازوی اطلاع‌رسانی جامعه برگزار شد.

اگر برای روابط عمومی وظایفی چون اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، شکل دهی به افکار عمومی و ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی قایل باشیم؛ وظیفه پاسخگویی به افکار عمومی یکی از مهم ترین وظایف این واحد سازمانی است بنابراین بهترین مسیر تقویت ارتباط با رسانه‌های تخصصی است که بیش از گذشته درحال انجام است.

همچنین پوشش خبری و تصویری همه رویدادها و برنامه‌های مجموعه گام دیگری بود که خبر از تغییرات اساسی در امر اطلاع‌رسانی می‌داد. موضوعی که بیش از پیش سازمان را به سمت شفافیت در عملکرد و توجه به افکار عمومی سوق می‌داد.

دیگر اقدامات چند ماه گذشته می‌توان به راه‌اندازی شبکه تلویزیونی داخلی «TV PALA»  «Radio PALA» « و حضور مدیران و کارشناسان شرکت در برنامه‌های مختلف تلویزیونی، تحول در تولید محتوا، تقویت محتوای مکتوب و به روز رسانی درگاه اطلاع رسانی نیز اشاره کرد؛ اتفاقاتی که می‌تواند پله ترقی روابط عمومی پتروپالایش اصفهان به سمت رویکردهای نوین و رسیده به استانداردهای اطلاع‌رسانی برخط باشد.

فارغ از اهمیت اطلاع‌رسانی و آنچه روابط عمومی هلدینگ در این خصوص به عهده دارد، این واحد وظیفه دارد که با نگاهی متفاوت به نیروی انسانی سازمان توجه کند بنابراین برگزاری جشن‌های «همدلانه» به منظور تغییر نگاه نیروی انسانی به سیستم و ایجاد حس تعلق بین کارکنان نیز در دستورکار قرار گرفت چراکه توجه جدی به افزایش دانش کارکنان و افکار آن‌ها در ایجاد حرکت، اصلاح و جریان‌سازی سالم یکی از شاخص‌های سازمانی برتر است.

برگزاری مسابقات قرآن برای نخستین بار در صنایع نیز از دیگر اقدامات بود تا بدین ترتیب جایگاه نیروی انسانی و ارزش‌های اخلاقی و اسلامی بیش از گذشته در بین کارکنان نهادینه شود.

اکنون آغاز راهی هستیم که از مسیر شفافیت، مخاطب مداری، مشارکت گرایی، اطلاع رسانی و اطلاع‌یابی، گفتگو و موازنه قدرت بین منبع و مخاطب می‌گذرد بنابراین بر خود لازم می‌دانیم که با تکیه بر انسان‌محوری در هر حرکت و تحول، ایجاد ارتباطات گسترده و همه جانبه و شکل گیری سازمان‌های مجازی و ساختارهای سازمانی تازه بر ریل جهان ارتباطات حرکت کرده و سرآمد صنعت پتروپالایشی، این بزرگ‌صنعت کشور باشیم.

در این راه تلاش خواهیم کرد با ارائه مشاوره‌های مؤثر به مدیران ارشد، روابط عمومی را از موضع انفعالی به موضع فعال برده و با انتقال تجارب موفق سازمان و انعکاس انتقادات و اخبار به صورت شفاف، در راستای تغییر فرهنگ سازمانی غلط گام برداریم. یقینا همراهی مدیریت هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این امر بسیار موثر خواهد بود.