بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بصورت وزش باد شدید و وزش باد به نسبت شدید و شدید و طوفان‌های لحظه‌ای از روز شنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری در بیشتر مناطق استان خبر داد.

فعالیت این سامانه و وزش باد شدید برای شهرستان‌های نایین، اردستان، برزُک و مناطق جنوب کاشان، شهرضا، گلپایگان و خوانسار و فریدونشهر پیش بینی شده است.

این وضعیت از  روز یکشنبه  در بیشتر مناطق استان بویژه نایین، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، سمیرم، دهق، ورزنه، مبارکه، کاشان، اردستان و فریدونشهر  آغاز شده  اما اوج آن امروز خواهد بود.

به گفته سازمان هواشناسی استان اوج فعالیت سامانه مزبور  برای امروز سه‌شنبه پیش بینی شده اما از دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری در بیشتر مناطق بویژه نایین، شهرضا، گلپایگان، خوانسار، سمیرم، دهق، ورزنه، مبارکه، کاشان، اردستان، تیران، خور و بیابانک و چوپانان وزش باد به نسبت شدید و شدید و طوفان‌های لحظه‌ای رخ داده است.

همزمان با فعالیت این سامانه احتمال اختلال و کاهش دید در جاده‌ها(بواسطه گرد و خاک محلی)، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر(بدلیل کولاک برف)، آسیب رسیدن به صنعت کشاورزی- سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده، بروز اختلال در تنردد در محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد، اصفهان به قم و اصفهان به کهگیلویه و بویر احمد به وجود آمد و ادامه خواهد داشت.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است تا با رعایت احتیاط در سفرهای برون شهری، تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند و تمهیدات لازم را در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ در فضای باز و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بعمل آورند و راهداران نیز بویژه در گردنه‌های برفگیر از آمادگی لازم برخوردار باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اعلام کرد: با توجه به گذر امواج ناپایدار در تراز میانی جو، شرایط برای افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی گفت: با توجه به شکل‌گیری و نفوذ جریانات کم فشار جنوبی، شرایط بارش‌های رگباری برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطق غربی، جنوبی و مرکز استان مهیاست.

وی اظهار‌کرد: دمای هوا در بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

رفیعی، برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید و برای روز دوشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی کرد.