مدیریت بحران اصفهان هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در ارتباط با سقوط بهمن در گردنه های برفگیر اصفهان گفت: احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی استان در آخر هفته وجود دارد.

منصورشیشه فروش با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در اصفهان اظهار کرد: فعالیت این سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته جاری در جنوب اصفهان آغاز می‌شود و تا شنبه ششم اسفندماه اکثر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بارش پراکنده برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد و کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر پیش‌بینی می شود، تاکید کرد: احتمال یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی طی آخر هفته وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار در ارتباط با احتمال سقطو بهمن در مناطق جنوب، غرب و شمال به ویژه در گردنه‌های برفگیر استان به دلیل افزایش دما تاکید کرد: همچنین انتظار جاری شدن رواناب و سیلاب در مسیل‌ها، بال آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌های محلی، آب‌گرفتگی معابر عمومی را داریم.

وی با تاکید بر بر لزوم احتیاط در سفرهای برون شهری و همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر گفت: توصیه می‌شود از هرگونه صعود به ارتفاعات برفگیر، کوهنوردی و انجام ورزش‌های زمستانی در مناطق پر خطر کوهستان‌های کرکس، زاگرس مارشنان و ارتفاعات سمیرم، فریدونشهر، فریدن، تیران کرون و بویین میاندشت خودداری شود.

گفتنی است، فعالیت سامانه جدید هواشناسی در اصفهان موجب افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در ارتفاعات مناطق غرب بارش‌های پراکنده به همراه دارد؛ بارش پراکنده برف و باران را در استان انتظار می رود و این بارش‌ها روز پنجشنبه نیمه جنوبی و در روز جمعه نیز اکثر مناطق استان اصفهان را فرا می گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.