به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد؛ در این دوره، ۸۷نفر برای شرکت در انتخابات هیات نمایندگان اتاق خراسان رضوی ثبت نام نمودند که از این تعداد، صلاحیت قطعی ۵۳ نفر با احراز شرایط لازم (منطبق بر آیین‌نامه انتخابات) و تایید نهایی انجمن نظارت بر انتخابات، مورد تایید قرار گرفت تا این افراد وارد گود رقابتی شوند که سرنوشت  ۱۵ کرسی هیات نمایندگان اتاق مشهد را برای دوره دهم، تعیین می کند.

بنا به اخبار غیررسمی جریان اپوزیسیون اتاق در پی دستیابی به اتحادی از تمامی جریان‌‌‌‌‌‌های ممکن در‌برابر ائتلاف برای فردا در تهران و تصمیم سازان در مشهد است و در این زمینه مذاکراتی با طیف موسوم به سنتی انجام داده‌است. این مذاکرات هرچند به گفته منابع مطلع نهایی نشده‌است اما با توجه به بی‌‌‌‌‌‌نتیجه ماندن مذاکرات سنتی‌‌‌‌‌‌ها با ائتلاف «برای فردا» امکان شکل‌‌‌‌‌‌گیری آن بالا است. همچنین شایعه ای در حال دست به دست شدن است مبنی بر اینکه تحقیقی درباره اعضای اهلیت دار در مشهد انجام شده که نشان می دهد فقط ۳۰ درصد رای دهندگان  دوره قبلی در این دوره حق رای دارند و بنابراین ۷۰درصد دارندگان حق رای در دوره دهم اعضای جدید هستند. هنوز منبع شناسنامه داری در این باره اظهارنظر نکرده است.

لیست انتخاباتی چند جریان‌‌‌‌‌‌ از جمله لیست تصمیم‌ساز که برنده دو انتخابات اخیر اتاق مشهد بوده، نهایی شده‌ است. مانند هر انتخاباتی، تا امروز برخوردهای رقابتی وجود داشته است؛ شرکت‌‌‌‌‌‌کنندگان بعضا مقام‌‌‌‌‌‌های رسمی را به خطا و جانبداری متهم کرده‌اند یا یکدیگر را به تخطی و تخلف، با این‌وجود مجموعا تا این‌‌‌‌‌‌جای کار چالشی جدی در روند انتخابات وجود نداشته‌است.