گزارش «ایسنا» از حاشیه‌های انتخابات اتاق مشهد

به گزارش ایسنا انتخابات دهمین دوره اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور پس از یک تعویق ۱۰ روزه، قرار است ۲۰ اسفند ماه امسال برگزار شود، انتخاباتی که در ابتدا گمان می‌شد به صورت تک طیفی و با رقابت‌های رفاقتی و دوستانه پیش برود اما هرچه به زمان برگزاری آن نزدیکتر می‌شویم، تحرکات انتخاباتی داوطلبان و لیدرهای آنان از جدی شدن رقابت‌ها و پُررنگ شدن اختلاف نظرها در نوع نگاه به الزامات مدیریت اتاق‌ها حکایت می‌کند.

پیگیری‌های ایسنا حاکی از تلاش دو طیف برای حضور در هیات نمایندگان اتاق مشهد است، طیف اول گروهی هستند که عمدتا همین حالا هم بعضی از کرسی‌های این هیات را در اختیار دارند و چهره‌های شناخته شده‌ای در میان فعالان اقتصادی استان به شمار می‌آیند، البته در این میان از غیبت غافلگیرکننده غلامحسین شافعی رئیس ۱۰ ساله اتاق خراسان رضوی و سکاندار مدیریت اتاق ایران در دوره نهم نیز نباید چشم پوشی کرد.

شافعی در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران در دوره نهم با اشاره به عدم ثبت‌نامش در دوره دهم هیات‌نمایندگان اتاق گفت: برخلاف خبرسازی‌ها من با تصمیم خودم در این دوره ثبت‌نام نکردم و قرار بود این تصمیم را در اسفند ۹۹ به انجام برسانم. چون احساس کردم نمی‌توانم پاسخ‌های مناسب را به همکاران خود بدهم؛ اما تحت فشارهایی قرار گرفتم که این امر میسر نشد. اما طیف دیگری که در مقابل جریان فعلی حاکم بر اتاق مشهد برای انتخابات و رسیدن به‌هیات نمایندگان در حال تلاش هستند باور دارند که در جریان مدیریت این تشکل ارشد بخش خصوصی، باید یک چرخش نیرو صورت بگیرد و بدنه‌ای جوان‌تر روی کار بیایند.

بر اساس شنیده‌ها، هدایت و جمع بندی لیستی که خواهان تغییر در وضعیت فعلی اتاق مشهد هستند را مجتبی بهاروند، فعال اقتصادی و از اعضای پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی استان بر عهده گرفته و در آن سوی میدان محسن خندان‌دل، از فعالان باسابقه اقتصادی عهده دار ایجاد یک ائتلاف در خلأ حضور شافعی است.