انقلاب اسلامی ایران در طول دوران پرفرازونشیب خود، دشواری‌های بسیاری را پشت سر گذاشته است، از جنگ هشت‌ساله تحمیلی گرفته تا تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه و البته همچنان این دشمنی‌ها ادامه دارد. باوجود همه دشمنی‌ها، استقامت و ایستادگی ملت در خط انقلاب برای حفاظت از اسلام و ایران ستودنی است و عظمت ملت، عزت و هویتی شایسته به این کشور ارزانی داشته و چتری امن برای دفاع از آرمان اسلام و کیان میهن گسترده است.

مقاومت مثال‌زدنی و بی‌مانند مردم ایران دستاوردهای خیره‌کننده‌ای به همراه داشته است؛ پیشرفت‌هایی که به گفته رهبر‌معظم انقلاب یک واقعیت شگفت‌انگیز، نشاط‌آفرین و تحسین‌برانگیز برای انقلاب اسلامی ایران است. ایشان در بخشی از فرمایشات هفته گذشته خود در دیدار مردم آذربایجان، توفیقات حاصل‌شده در صنعت فولاد را غیرقابل‌باور خوانده و به این مساله اشاره داشتند که در سال‌های اول انقلاب، دست‌یابی به پیشرفت‌هایی مانند تولید چند ده میلیون تن فولاد حتی به ذهن کسی خطور نمی‌کرد، اما این دستاوردها با همت مردم، جوانان و مسوولان ایجاد شد و امروز نیز این همت‌ها وجود دارد. صنعت فولاد که در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از یک میلیون تن تولید داشت، پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، هم‌اکنون به تولید بیش از ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور رسیده و به‌عنوان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان، جایگاه ویژه‌ای یافته است. در سال جاری نیز با همت و تلاش تمامی مدیران و دست‌اندرکاران، با اینکه بیشتر کشورها با کاهش رشد تولید مواجه بودند، صنعت فولاد ایران با افزایش تولیدخود به میزان ۸ درصد، جایگاه خود را در این حوزه ارتقا داد.

در شرایطی که صنعت فولاد در سال‌های اخیر هدف بالاترین سطح تحریم‌ها و فشارها قرار گرفته و هجمه‌های روانی و تبلیغاتی نیز این صنعت و به‌طورخاص شرکت فولاد مبارکه را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فولادساز کشور آماج خود قرار داده، این صنعت پویا و بالنده به کار خود ادامه داده و خوشبختانه توانسته ضمن اتکا به توان متخصصان خود، تولید و خودکفایی در این صنعت را تداوم بخشد و ضمن ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی، زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم کند.

ناامیدی از آینده، آفتی است که در شرایط کنونی باید با آن مقابله کرد و نباید اجازه داد تبلیغات شبکه‌های معاند و رسانه‌های مغرض با سیاه‌نمایی، امید به گشایش و رفع مشکلات کشور را کاهش دهد و رسالت همه ما در این میان تبلیغ شایسته خدمات و توفیقات انقلاب اسلامی در راستای جهاد تبیین در درجه اول و جلوگیری از بزرگ‌نمایی مشکلات کشور و تضعیف روحیه است. آنچه مسلم است این است که اگر توانی مانند توان صنعت فولاد در کشور وجود دارد، قطع به‌یقین امکان برطرف کردن ضعف در سایر حوزه‌ها نیز با نگاه انقلابی، فعالیت جهادی و تلاش شبانه‌روزی وجود دارد. گروه فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی فولادی کشور بخش قابل‌توجهی از فولاد کشور را تولید می‌کند و بر خود می‌بالد که مولود انقلاب اسلامی است و در طول دوران فعالیت خود، همواره در راستای تعالی ایران اسلامی کوشیده و به نمادی از توفیقات ایران اسلامی تبدیل شده است و همواره بر التزام بر راه انقلاب و جهاد اقتصادی اهتمام دارد.