عادت اول :  روی درختان تمرکز می‌کنند، نه روی جنگل

کارآفرینان موفق عادت دارند که پروژه‌ها و اهداف بزرگ خود را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا سریع‌تر و راحت‌تر عمل کنند، درحالی‌که هم‌زمان باعث می‌شود کمتر حس کنند که کلی کار روی سرشان ریخته است.

از خود بپرسید: در حال انجام چه پروژه‌ی بزرگی هستم یا می‌خواهم انجام دهم؟ چگونه می‌توانم این پروژه را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنم که مدیریت آن‌ها ساده‌تر باشد؟

عادت دوم: برای کارهایی که تکمیل می‌کنند حس مثبتی دارند

بیشتر افراد تا آخرین قدمِ مانده به تکمیل یک هدف یا کار بزرگ اصلا احساس اتمام، رضایت یا انجام کاری مفید ندارند. اما صاحبان کسب‌وکاری موفق، برای هر اقدامی که به سرانجام می‌رسانند، احساسی خوب و اشتیاق دارند؛ فارغ از اینکه کاری که انجام داده‌اند، چقدر بزرگ به‌نظر می‌رسید. آنها قبل از رونمایی کارشان، زمانی‌که ۱۰۰ درصد کار به‌پایان رسیده بود، منتظر اتفاق خاصی نبودند و به‌جای آن، در تمام طول مسیر با به رسمیت‌شناختن و جشن گرفتن برای دست‌یافتن به اهداف‌شان، باانرژی به حرکت خود ادامه دادند.

از خود بپرسید: برای انجام یک پروژه چه میزان پیشرفت داشته‌اید که به‌خاطرش کاملا از خود قدردان نبوده‌اید؟

عادت سوم:  متعهد به زمان‌بندی کارها و مدیریت زمان هستند

افراد خیلی موفق عادت دارند از برنامه‌ی زمانی استفاده کنند تا هیچ‌وقت چیزی را به‌تعویق نیندازند. در تعریف ساده، یک برنامه‌ی زمانی روشی برای اختصاص بلوک‌های زمانی برای انجام کارهایی است که باید انجام بدهید. بسیاری از میلیاردرها برای کسب قدرت زمان‌بندی و ساخت یک برنامه‌ی زمانی کاری از این سه مرحله‌ی ساده استفاده می‌کردند و به شما هم توصیه می‌کنیم طبق آن عمل کنید:

زمان‌های قدرت خود را شناسایی کنید. هرکس در مقاطعی افت‌وخیزهایی در وضعیت انرژی، توجه و تمرکز خود دارد. با دانستن و درک الگوهای انرژی خود می‌توانید یک برنامه‌ی زمانی بسازید که از افت‌وخیزهای شخصی شما استفاده‌ی مفید کند.

برای انجام کارها بلوک‌های زمانی کنار بگذارید. زمان‌های قدرت خود را در ذهن داشته باشید. در تقویم روز، مدت‌زمانی خاص را برای انجام موردی مشخص، تعیین کنید. مقاطع زمانی که بیشتر میلیاردرها استفاده می‌کنند، بین ۱۵ تا ۴۵ دقیقه است و خیلی‌ها هر چند ساعت زمانی را برای استراحت استفاده می‌کنند تا به مغزشان فرصت پردازش اطلاعات را  بدهند و با ذهن و جسمی تازه به کارهای بعدی بپردازند.

در آخر، برنامه‌ی زمانی خود را فقط در ذهن خود درست نکنید، آن را بنویسید. چه از یک دستیار دیجیتال شخصی استفاده کنید یا از یک برنامه‌ی تقویم یا از یک دفترچه‌ی سفید کهنه، داشتن یک نسخه‌ی نوشته‌شده از برنامه‌ی زمانی، امری کلیدی است.

از خود بپرسید: کدام‌یک از کارهایی که قرار بر انجام‌شان است و باید پنجره‌ی زمانی برای آنها مقرر کنم، فقط در ذهن خود ثبت کرده‌ام؟

اگر فکر می‌کنید این عادات برای موفقیت ساده‌تر از چیزی هستند که واقعیت داشته باشد، در نظر داشته باشید که بیشتر افراد می‌دانند انجام چه چیزی لازم است و حتی به چگونگی انجام آن آگاه هستند. چیزی که اغلب وجود ندارد عادت‌ها یا نظم لازم برای انجام آن کار در بهترین روش ممکن است. به این بیندیشید که شما تا ثروتمند شدن فقط به‌اندازه‌ی چند عادت مدیریت زمانی کوچک فاصله‌ دارید.