محسن زنگنه در خصوص مصوبه کمیسیون امور داخلی مجلس مبنی بر افزایش ۴۰ نفری تعداد نمایندگان و همچنین افزوده شدن دو نماینده به تعداد نمایندگان خراسان رضوی در مجلس، اظهار کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، در ذیل این طرح قرار است یا یک نماینده به حوزه انتخابیه مشهد و کلات اضافه شود، یا مشهد به تنهایی یک حوزه‌ شود و کلات به همراه شهرهایی نظیر رضویه، یک حوزه مستقل و دارای یک نماینده باشد. وی با بیان اینکه مشهد جمعیت زیادی دارد و به نسبت شهرهایی مانند شیراز و تهران باید نماینده بیشتری داشته باشد، ادامه داد: به علاوه در ذیل این طرح، با توجه به رشد جمعیتی حوزه انتخابیه تربت جام، صالح‌آباد و باخرز، یک نماینده هم به این حوزه اضافه خواهد شد. البته این مصوبه کمیسیون است و ممکن است در صحن تغییراتی بر روی آن اعمال شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در خصوص اینکه آیا افزایش تعداد نمایندگان مجلس لازم است، خاطرنشان کرد: مردم از نمایندگان خود توقع دارند با آنان در ارتباط باشند و مشکلات حوزه انتخابیه و مسائل کلان کشور را در استان و مرکز کشور پیگیری کنند. وقتی حوزه انتخابیه گسترده باشد، عملا این امکان برای نماینده وجود ندارد.

نماینده مردم تربت حیدریه مجلس افزود: مثلا بیش از ۳۰۰ روستا، ۵ شهر و ۳ شهرستان در حوزه نمایندگی من وجود دارد که باید به تمام آن‌ها سرکشی و برای حل مشکلات مردم‌شان کار انجام شود. همچنین از سویی دیگر نمایندگان در تهران وظایفی دارند و بخش بیشتر زمان خود را در پایتخت سپری می‌کنند. بنابراین رسیدگی به حوزه‌های انتخابیه سخت می‌شود. لذا افزایش تعداد نمایندگان می‌تواند به پیگیری راحت‌تر مسائل مردم کمک کند و باعث شود مردم به نماینده خود دسترسی بهتری داشته باشند.