به گزارش دنیای اقتصاد درصد فولاد، ۵۵ درصد مصنوعات طلا، ۲۰ درصد فراورده های نفتی، ۴۵ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۷۰ درصد فرش و بافت فرش و ۴۵ درصد نساجی در اصفهان تولید می شود؛ اصفهان با بیش از ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه واحدهای فناور دومین استان کشور است، یکی از مقاصد اصلی گردشگری و تولید صنایع دستی ایران محسوب می شود، در تولید برخی از محصولات کشاورزی و فراورده های دامی رتبه های اول تا سوم کشور را دارد و با برخورداری از سهم ۱۱.۷ درصدی در حمل و نقل کالا، در بحث ترانزینی، شاهراه ۹ استان است و ۷۰ درصد حمل و نقل ریلی کشور از این خطه عبور می کند.

شاید بر همین اساس است که  استاندار اصفهان می گوید: طی یک سال گذشته با برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید ۲۱۹ واحد راکد به چرخه تولید در سطح استان اصفهان بازگشته است. سید رضا مرتضوی می گوید: یکی از مهم‌ترین دغدغه های دولت سیزدهم موضوعات اقتصادی است و تمام مدیران و مسوولان موظفند تا در راستای تسهیل گری صنعتگران و تولیدکنندگان تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. او  با بیان اینکه بازگشت به چرخه تولید واحدهای صنعتی راکد یک ضرورت برای اشتغال زایی و رونق تولید است، ادامه می دهد: طی یک سال گذشته با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ۲۱۹ واحد راکد به چرخه تولید در سطح استان اصفهان بازگشت.

اعطای ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در یک سال گذشته بیش از یک هزار و ۳۹۰ مصوبه داشته،می گوید : در این مدت بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی راکد اعطا شده است تا این واحدها به چرخه تولید باز گردد. او می افزاید: مشکلات ۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی طی یکسال اخیر مورد رسیدگی قرار گرفته و با این اقدام بیش از ۶ هزار فرصت اشتغال تثبیت شده است.

مرتضوی با اشاره به اینکه برای بهبود اوضاع کسب و کار اصناف هم طی یکسال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفته است که  امیدواریم با پرداخت این تسهیلات شاهد شکوفایی رونق کسب و کار در مشاغل کوچک و صاحبان اصناف باشیم. او با اشاره به اینکه اشتغال یک امر ضروری برای خانواده هاست، تاکید می کند:  مدیران و مسوولان استان موظفند تا زمینه را برای اشتغال بیش از پیش جوانان به خصوص دانش آموختگان دانشگاهی فراهم کنند. استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در تابستان گذشته نرخ بیکاری در استان اصفهان ۱۲.۶ درصد بود، می افزاید: این نرخ در انتهای پاییز گذشته به ۱۱.۴ و در زمستان به ۹.۵ درصد رسید که این مهم نشان از فعالیت و اهتمام مسوولان استان برای کاهش نرخ بیکاری است.