به گزارش دنیای اقتصاد از روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان، «محمد محمدی بخش» در سفر به اصفهان، فرودگاه این شهر را یک فرودگاه استراتژیک و قلب کشور عنوان کرد و افزود: این شهر یکی از قطب های موثر در حوزه های مختلف تکنولوژی بویژه حوزه ساخت هواپیماست که امیدواریم با دستور اخیر رئیس جمهور به زودی شاهد پرواز هواپیماهای مسافری ساخت میهن اسلامی مان باشیم.

محمدی بخش حوزه پدافند غیر عامل را یکی از ویژگی های بارز استان اصفهان پس از حوزه مسافری عنوان کرد و ادامه داد: قرار گرفتن این استان در مرکز کشور موجب شده در بخش امداد هوایی به ویژه در شرایط بحران در استان های همجوار، از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد به طوری که خدمت رسانی تحسین برانگیز فرودگاه شهید بهشتی در حادثه ناگوار زلزله بم از یادها نخواهد رفت و به همین دلیل نمی توان فرودگاه اصفهان را تنها یک فرودگاه مسافری در نظر گرفت و باید به عنوان یک فرودگاه استراتژیک و قلب کشور به آن توجه کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار‌کرد: ظرفیت های فرودگاه اصفهان در حوزه های سخت افزاری، تجهیزات هوانوردی و فرودگاهی، سطوح پروازی و ترمینالی در حد مطلوب است.

وی زنجیره اقدامات انجام شده در ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان را بسیار هوشمندانه، علمی و دقیق خواند و افزود: تامین هواپیمای باری به عنوان تکمیل کننده این زنجیره از وظایف سازمان هواپیمایی کشوری است که در همین راستا اقدامات موثری در حال انجام است.

محمدی بخش در خصوص تاسیس شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی شهر اصفهان بیان کرد: در حال حاضر چند شرکت خصوصی درخواست راه اندازی ایرلاین در این شهر را به صورت جدی به سازمان ارائه کرده اند که ما مهمترین شرط ایجاد این ایرلاین ها را استقرار در شهر اصفهان اعلام کرده ایم.

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ارتقاء بخش گردشگری در حوزه هوایی را به عنوان یک هدف مهم برای توسعه و امنیت کشور بیان نمود و خواستار همکاری همه جانبه کلیه دستگاههای اجرایی در جهت رفع موانع و مشکلات موجود و ارائه راهکارهای مناسب جهت دستیابی به این مهم شد.

ابوذر ضیایی مدیرکل فرودگاههای استان در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آمار پروازهای فرودگاه، خواستار مساعدت و همکاری همه جانبه سازمان هواپیمایی کشوری برای راه اندازی یک شرکت هواپیمایی با پایگاه اصلی فرودگاه اصفهان، استفاده از ظرفیت شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی به منظور رونق پایانه بار هوایی فرودگاه شهید بهشتی و همچنین افزایش پرواز در مسیرهای داخلی به ویژه تهران، شیراز و شهرهای شمالی کشور شد.