آغاز تعمیرات اساسی ماشین چدن‌ریزی کوره بلند

وی در پاسخ به این سوال که این تعمیرات با چه هدفی انجام می‌گیرد و چه تاثیری بر فرایند تولید چدن دارد، گفت: با توجه به نیاز روز بازارهای داخلی و خارجی به چدن، برنامه‌ریزی هدف تولید ۳۰۰ هزار تن چدن در کارگاه چدن‌ریزی، لزوم جذب چدن تولیدی کوره بلندها، سرویس و نگه‌داری، آماده‌به‌کار بودن کارگاه، جلوگیری از وقفه تولید کوره بلندها و همچنین اشکالات موجود در اسکلت فلزی و شاسی‌های نوار، ضرورت تعمیرات اساسی ماشین شماره دو چدن‌ریزی در برنامه کار قرار گرفت.

معاون تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند، دمونتاژ تجهیزات مکانیکی،تخریب بتن، ترمیم و تعویض اسکلت فلزی، تخریب و بتن‌ریزی مجدد و سپس مونتاژ قطعات مکانیکی را ازجمله مهم‌ترین اقدامات انجام‌گرفته در این تعمیرات عنوان کرد.

عسکری با اشاره به این‌که در این تعمیرات سه شیفته و در هر نوبت حدود ۲۵۰ نفر از کارکنان بخش کوره بلند و دیگر مدیریت‌ها مختلف کارخانه نقش‌آفرین هستند، اظهار‌کرد: مدیریت‌های نت مکانیک،نت ساختمان،راهبری ماشین‌آلات و خودروهای سنگین، راه‌آهن ترابری، امور فنی و ایمنی و آتش‌نشانی در این تعمیرات همکاری بسیار خوبی دارند و امیدواریم طی گراف تعیین‌شده این تعمیرات باکیفیت مطلوب به پایان برسد.

روح ا... هادی سرپرست دفتر فنی بخش کوره بلند ذوب‌آهن اصفهان نیز گفت: طبق استاندارد تعریف‌شده برای تعمیرات در بخش‌های گوناگون کارخانه، دفاتر فنی معمولاً از ماه‌ها پیش برای انجام پروژه‌های تعمیراتی و به‌منظور تهیه نقشه‌ها و ساخت قطعات موردنیاز وارد عمل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این تعمیرات بالغ‌بر ۳۵۰ شیت نقشه در کمتر از چهار ماه تهیه شد و جهت ساخت به کارگاه‌های مدیریت مهندسی نت و خارج از کارخانه ارسال گردید.

ابوالفضل شمسایی مهندس تجهیزات مکانیک بخش کوره بلند نیز گفت: ماشین چدن‌ریزی شماره ۲ به دلیل نقش کلیدی که در تولید شمش چدن دارد و همچنین فعالیت مداوم از شروع بهره‌برداری ذوب‌آهن  تاکنون، تعمیرات اساسی از بیست و ششم آذرماه آغازشده است.

این تلاشگر ذوب‌آهنی بیان کرد: اسکلت فلزی و تجهیزات مکانیکی این کارگاه که بالغ‌بر۱۶۰ تن است، فرسایش بسیار زیادی را به‌ویژه در تیرها و ستون‌ها ایجاد کرده بود که پس از تخریب سقف بتنی، دمونتاژ انجام‌گرفته و قطعات جایگزین به‌زودی در ماشین قرارگرفته و مونتاژ می‌شوند.