به گزارش «دنیای اقتصاد»  سردار حسن مؤمنی، رئیس پلیس‌راه کشور در این همایش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت کاهش تصادفات در کشور گفت: در حوزه تصادفات ۳۳ دستگاه و سازمان مسوول هستند که دراین‌بین ۸ دستگاه نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند که یکی از آنها، پلیس‌راه است؛ لذا اگر همه این سازمان‌ها و دستگاه‌ها هماهنگی و هم‌افزایی نداشته باشند، نمی‌توان شاهد کاهش آمار تصادفات و جان‌باختگان باشیم. مؤمنی بیان کرد: در استان اصفهان هماهنگی و هم‌افزایی خوبی بین مدیران، مسوولان و کارکنان دستگاه‌های متولی است؛ اما این هماهنگی باید بیشتر و بهتر شود.

فولاد مبارکه دارنده بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل صنعتی کشور

مهدی کفایت، معاون سرمایه‌های انسانی و سازماندهی شرکت فولاد مبارکه نیز در این همایش با بیان این که فولاد مبارکه دارای بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل صنعتی کشور است، گفت: فولاد مبارکه دارای ۱۲ هزار پرسنل و ۱۳ هزار نفر نیروی پیمانکار است و در مجموع روزانه نزدیک ۲۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل‌و نقل این شرکت جابه‌جا می شوند. کفایت افزود: برای سرویس‌دهی ایمن و باکیفیت باید برنامه‌ریزی‌هایی از جمله خروج ناوگان فرسوده و توجه به سرمایه انسانی صورت پذیرد. معاون سرمایه انسانی فولاد مبارکه اظهار کرد: میانگین عمر ناوگان ترابری سنگین فولاد مبارکه ۱۳سال است که درتلاشیم آن را به زیر ۱۰سال کاهش دهیم و میانگین عمر ترابری سبک ۲سال است که مطلوب و استاندارد است. معاون سرمایه انسانی فولاد مبارک افزود: استقرار پلیس یاران در برنامه شرکت فولاد مبارکه قرار گرفت تا ایمنی ترابری بیش از پیش ارتقاء یابد.

اصفهان صنعتی ترین استان کشور است

اصغر زارع رئیس پلیس‌راه استان اصفهان نیز در این همایش گفت: استان اصفهان یکی از استان‌های تأثیرگذار در زمینه حمل‌ونقل به شمار می‌رود. زارع افزود: اصفهان به عنوان صنعتی ترین استان کشور دارای ۹هزار واحد تولیدی و صنعتی، ۷۰شهرک و ناحیه صنعتی است و ۷۰ درصد فولاد کشور در این استان تولید می شود و البته همه این موارد عوامل ترافیک هم هستند.

وی ادامه داد: همه این بخش‌های صنعتی در استان از عوامل ترافیک به شمار می‌آیند و بر اساس تجزیه‌وتحلیل تصادفات ۵ سال اخیر ۵۸ درصد تصادف استان در حاشیه شهرها اتفاق افتاده است که این تصادفات ۱۵۶۰ نفر کشته و ۲۳۹۵۶ نفر مجروح به‌جای گذاشته است. وی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های تصادفات در حاشیه شهرها، سرویس‌های مسافربری شرکت‌ها و کارخانه‌ها هستند.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان اظهار کرد: صنعتی بودن استان اصفهان، اهمیت حمل‌ونقل و جابه‌جایی مسافر را در این استان چندبرابر کرده است و سلامت کارکنان که از سرمایه‌های این صنعت هستند از اهمیت زیادی برخوردار است. رئیس پلیس‌راه استان اصفهان گفت: طرح پلیس یاران سرویس‌های مسافربری که در سال گذشته آغاز شد به این صورت است که یکی از افراد داخل سرویس انتخاب و آموزش داده می‌شود تا ایمنی خود و سرنشینان سرویس را به عهده گیرد. زارع افزود: هدف از این طرح، ساماندهی سرویس شهرک‌ها و کارخانه‌ها و استفاده از ظرفیت کارکنان شاغل در شرکت‌ها و افزایش آگاهی و کاهش تلفات جانی و تصادفات جاده‌ای است.

همکاری فولاد مبارکه با مدیران پلیس راه استان برای افزایش نظم و امنیت حمل‌ونقل جاده‌ای

صادق فرخی مدیرخدمات عمومی و امور رفاهی شرکت فولاد مبارکه نیز برگزاری این همایش را راهی برای دستیابی به برنامه‌های منظم جهت برگزاری همایش‌های دیگر و همچنین ارتقاء سطح کیفی ناوگان حمل‌ونقل این شرکت دانست و افزود: فولاد مبارکه امروز در زمینه حمل‌ونقل استانداردهای بالایی را رعایت نموده و به همین خاطر به شرکتی نمونه در این زمینه تبدیل شده است.

وی افزود: امروز فولاد مبارکه با مدیران پلیس‌راه استان اصفهان تعامل خوبی را برای افزایش نظم و امنیت حمل‌ونقل ایجاد کرده و تلاش می‌کند این همکاری را در این زمینه افزایش دهد و قطعاً برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند به این موضوع کمک کند.

فولاد مبارکه؛ آماده انتقال تجربیات ترافیکی به ناوگان حمل‌ونقل صنعت کشور

علی قربانی رئیس ترابری و حمل‌ونقل شرکت فولاد مبارکه نیز در سخنانی اظهار کرد: فولاد مبارکه با توجه به مجموعه اقداماتی که در زمینه ترابری انجام داده است به لطف الهی و تلاش همه همکاران، امروز تجربیات زیادی را در این زمینه کسب کرده و به عنوان الگو برای سیستم حمل‌ونقل صنعتی کشور آماده ارائه تجربیات خود برای کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی افزود: برای ارتقاء این ناوگان در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی‌های زیادی انجام شده تا فولاد مبارکه بتواند در این زمینه همواره پیشتاز بماند. همچنین برای انتقال تجربیات ارزشمند این شرکت اقداماتی انجام شده تا مجموعه‌های دیگر از این تجربیات استفاده‌های لازم را ببرند.  در پایان این مراسم از تعدادی از مسوولان، رانندگان و پلیس‌یاران مجموعه ترابری فولاد مبارکه به عنوان «نمونه ترافیکی» تقدیر به عمل آمد و همچنین لوح «ترابری نمونه استان» به شرکت فولاد مبارکه اهدا شد. در این مراسم از کتابچه «پلیس‌یاران سرویس‌های مسافربری» توسط سردار مؤمنی رونمایی شد. این کتابچه حاوی شرح وظایف و انتظارات، مستندات قانونی پلیس‌یاران است. گفتنی است، در پایان این مراسم از رانندگان، مسوولان و پلیس‌یاران واحد ترابری شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان برگزیدگان

«نمونه ترافیکی» تقدیر به عمل آمد و از کتابچه «پلیس‌یاران سرویس‌های مسافربری»، حاوی شرح وظایف و انتظارات، مستندات قانونی پلیس‌یاران، توسط سردار مؤمنی و دیگر مسوولان حاضر رونمایی شد.