به گزارش خبرنگار ایراسین، محمد ناظمی‌هرندی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در نخستین کنفرانس بین‌المللی توسعه کسب‌‌وکار و تحول دیجیتال (ICBD) اظهار کرد: توسعه کسب‌‌وکار و تحول دیجیتال موضوعی جدی و ترکیبی از حوزه‌های دانش و توسعه در سطح جهانی است و در زندگی روزمره بشر اثرگذار است. وی با اشاره به نگاه و رویکرد شرکت فولاد مبارکه به تحول دیجیتال افزود: این کنفرانس فرصت مغتنمی برای باز شدن پنجره‌‌ای جهت شناسایی فرصت‌‌ها، ایجاد تعامل با متخصصان حوزه تحول دیجیتال و کسب تجربیات صنایع مختلف در حوزه توسعه کسب‌‌وکار دیجیتال است.

انقلاب صنعتی چهارم زندگی انسان را با سرعت زیادی دچار تغییر کرد

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به سیر تحولی صنعت طی چند قرن اخیر خاطرنشان کرد: مشخصا انقلاب صنعتی اول، دوم و سوم و عامل کلیدی که توانسته یک تحول، جهش و انقلابی را شکل دهد، از مباحث مکانیزه شدن و حضور صنعت برق تا ظهور کامپیوتر و اتوماسیون و آنچه امروز به عنوان تحول دیجیتال شناخته می‌شود را ناشی از حضور اینترنت و همه ویژگی‌‌های همراه آن می‌‌شناسیم. وی با اشاره به مفاهیم صنعت چهارم اذعان کرد: با مطرح شدن مفهوم صنعت چهارم به صورت عمومی، عمدتا نگاه‌ها به سمت بعد فنی این موضوع حرکت کرده و تمرکز روی حوزه صنعت می‌‌رود اما واقعیت این است که انقلاب صنعتی چهارم تمامی شئون زندگی انسان را با سرعت زیادی دچار تغییر کرده است.

تحول دیجیتال عامل اصلی ظهور مفهوم «جامعه پنجم»

ناظمی‌هرندی با اشاره به صنعت چهارم و پیامد آن تحت عنوان مفهوم «جامعه پنجم» بیان کرد: جامعه پنجم مفهومی است که در حوزه صنعت چهارم در دنیا مطرح شده که عامل اصلی آن تحول دیجیتال است؛ این مفهوم، دارای منافع اقتصادی، اجتماعی و تاثیراتی است که رفاه عمومی مردم را شامل می‌شود. وی با بیان اینکه «انسان‌‌محوری»، «پایداری» و «تاب‌‌آوری»، سه مولفه، عناصر کلیدی و پیامد صنعت چهارم است، گفت: صنعت چهارم در ژاپن با مفهوم جامعه پنجم شناخته می‌شود و موضوعی است که ما در شرکت فولاد مبارکه آن را به عنوان یک حرکت پایدار در همه شئون دنبال می‌کنیم چراکه ناشی از توسعه کسب‌‌وکار در پیرامون ما شکل می‎گیرد.