وی با بیان اینکه تنها دو کوره آهک مشابه این کوره‌‌‌ها در جهان وجود دارد، افزود: اعتماد به‌‌‌نفس و پذیرش خطر در کنار دانش و تخصص بهره‌‌‌برداری از این کوره‌‌‌ها بسیار ارزشمند است؛ توسعه‌‌‌های زیادی ازجمله استخراج معدن، تجهیزات خردایش، دانه‌‌‌بندی و... در این منطقه انجام شده و پروژه‌‌‌‌‌‌های اخیر اشتغال‌‌‌آفرینی قابل‌توجهی داشته است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امروز با افتخار اعلام می‌‌‌کنیم که به ده‌‌‌ها حوزه اکتشافی و معدنی ورود پیدا کرده‌‌‌ایم، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه امروز از یک شرکت استخراج‌‌‌کننده مواد معدنی به یک مجموعه دانشی رسیده، ‌‌‌ چراکه حوزه اکتشاف یک حوزه دانشی است؛ اقدامات خوبی در اقصی‌‌‌نقاط کشور با حمایت شرکت فولادسنگ مبارکه در حال شکل‌‌‌گیری و انجام است.

طیب‌‌‌نیا با تاکید بر دانشی بودن حوزه فرآوری معادن گفت: ماموریت بهره‌‌‌برداری و فرآوری سنگ‌‌‌آهن هماتیت گروه فولاد مبارکه برعهده شرکت فولادسنگ مبارکه گذاشته شده به‌‌‌گونه‌‌‌ای که برای تولید ۱۰میلیون تن فولاد، نیازمند معادن و ذخایر سنگ‌‌‌آهن هستیم. وی تصریح کرد: شرکت‌های داخلی تامین‌‌‌کننده سنگ‌‌‌آهن به سمت فولادسازی رفته‌‌‌اند و فولاد مبارکه در حوزه سنگ‌‌‌آهن، فعالیت معدنی خود را به طور جدی شروع کرده و با توجه به عدم‌در دسترس بودن معادن بزرگ، مسیر دشواری در پیش داریم. مدیرعامل شرکت‌‌‌ فولاد مبارکه با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند معادن هماتیت در کشور اذعان کرد: این ذخایر عمدتا مغفول مانده و اقدام جدی روی آنها صورت نگرفته است، اما امروز شاهد آغاز به‌‌‌کار دو معدن در شرکت فولادسنگ مبارکه بودیم، گرچه معادن بزرگی نیستند، اما امیدواریم با تجمیع ظرفیت‌‌‌های چنین معادنی بتوانیم به میزان ۲۰ تا ۳۰‌درصد نیاز گروه فولاد مبارکه را تامین کنیم و این ماموریت شرکت‌های تابعه ما است.

طیب‌‌‌نیا تاکید کرد: تولید محصولات جدید همچون فروسیلیس و فرومنگنز با رویکرد دانشی در شرکت فولادسنگ مبارکه اقدام بسیار ارزشمندی است و نیازمند کار جدی‌‌‌تر است؛ بهره‌‌‌برداری و انجام تعمیرات اساسی کوره‌‌‌های پخت آهک از طریق فناوری‌‌‌های جدید در این شرکت نشان می‌دهد که رویکرد جدیدی اتخاذ شده، رویکرد اجرای طرح‌‌‌های دانش‌‌‌بنیان معدنی و صنعتی که راه نجاتی برای رفع کمبود مواد اولیه موردنیاز گروه فولاد مبارکه است.  وی با تاکید بر ضرورت مسائل زیست‌‌‌محیطی ادامه داد: نباید الگو بودن در حوزه صنعت سبز را فراموش کنیم، چراکه شعار ما تحقق صنعت سبز است و به همین خاطر خود را به رعایت مسائل زیست‌‌‌محیطی ملزم می‌‌‌دانیم، همان‌طور که در این زمینه پیشرو هستیم.

تجلی مسوولیت‌‌‌های اجتماعی با ورود به حوزه معادن

مدیرعامل شرکت‌‌‌ فولاد مبارکه بیان کرد: فعالیتی که گروه فولاد مبارکه در حوزه معادن آغاز کرده از طرفی پاسخگوی نیاز تولید است و از سوی دیگر تجلی مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه در جهت آبادانی کشور است؛ بسیاری از معادن کوچک و بزرگ در مناطق محروم واقع شده که علاوه بر رفع بخشی از نیاز ما، به آبادانی این مناطق نیز کمک خواهد شد.