بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز مشاغل خانگی در اصفهان صادر شد

سید مهدی قائم مقامی  اظهار‌کرد: با تسهیلاتی که از ابتدای سالجاری تا پایان آبان در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شد، ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در استان اصفهان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از مجموع ۵۱۱ رشته مصوب مشاغل خانگی ۴۸۸ رشته به صورت ثبت محور (آنی) است که متقاضیان می‌توانند مجوز دریافت کنند و از وام این مشاغل با نرخ چهار درصد بهره‌مند شوند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: ۲۳ رشته مشاغل خانگی نیز تأئید محور است که مجوز آنها در مدت سه روز کاری و یا بیشتر صادر می‌شود.

وی بیان کرد:متقاضیان و جویندگان شغل برای بهره‌گیری از وام مشاغل خانگی می‌توانند به پایگاه اینترنتی مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس

 https:/ / mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/  مراجعه کنند و هر فرد بر اساس تجربه خود و بدون هیچ هزینه‌ای یک رشته انتخاب و اطلاعات را وارد کند.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی یا کسب و کار خانگی، آن دسته از فعالیت هایی است که با تصویب ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان‌ها، توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون ایجاد مزاحمت و ایجاد اختلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و به تولید خدمت یا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی منجر می‌شود. مشاغل خانگی با توجه به هزینه پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شده است.

آن دسته از فعالیت‌هایی که توسط عضو یا اعضای خانواده در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار شکل می گیرد و منجر به تولید خدمت و یا کالای قابل عرضه به بازار می شود را مشاغل خانگی می نامند.

از جمله مشاغل خانگی که امروزه بیشتر مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته اند فرش بافی، بازاریابی تلفنی، عروسک‌سازی، شیرینی پزی، خیاطی، صنایع دستی و پرورش گیاهان خانگی است.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر است که حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مرد (۵۱ درصد) و ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار زن (۴۹ درصد) هستند.