فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری اصفهان و عمان بررسی شد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت: در چندسال گذشته با بهبود تعاملات سیاسی و اقتصادی میان ایران و عمان، شاهد توسعه فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی اصفهان با فعالان اقتصادی عمان هستیم.

مسعودگلشیرازی ابراز امیدواری کرد این تعاملات به حوزه سرمایه‌گذاری نیز تسری یابد.

وی حضور معاون وزیر تجارت، صنعت و سرمایه‌گذاری عمان در رأس این هیات را فرصت مغتنمی برای توسعه روابط تجاری و صنعتی بخش خصوصی طرفین دانست.

گلشیرازی گفت: شرایط حاکم بر اقتصاد ایران این فرصت را برای کشور عمان ایجاد کرده که بتوانند به عنوان شریک تجاری صنعتگران و تجار ایرانی در اقتصاد بین‌المللی به ایفای نقش بپردازند که البته تعریف بسته‌های حمایتی و سرمایه‌گذاری سهل‌الوصول این تعاملات را تسهیل خواهد کرد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان با اشاره به تمایل تعدادی از شرکت‌های بزرگ اصفهانی برای سرمایه‌گذاری مشترک در عمان افزود: اصفهان آماده ارایه طرح‌های سرمایه‌گذاری عمان در ایران و پذیرش سرمایه‌گذاران این کشور است.

وی از هیات عمانی برای حضور در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اصفهان که در ماه‌های آینده در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد، دعوت نمود.

امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه اصفهان و عمان می توانند در حوزه‌های صنعتی، گردشگری و کشاورزی با یکدیگر تعاملات خوبی داشته باشند افزود: کمیسیون همکاری‌های مشترک به صورت فعالانه در چند سال گذشته در حال فعالیت است و اصفهان نیز می تواند کمک ویژه ای در این زمینه داشته باشد. وی با اشاره بر ضرورت معرفی پتانسیل‌های گردشگری اصفهان به کشور عمان افزود: در توسعه روابط فی مابین می توان در خصوص اقتصاد گردشگری به ویژه گردشگری سلامت به صورت فعالانه وارد عمل شد.

نقش در ادامه خواستار حمایت عمان برای راه اندازی هر چه سریعتر پرواز مستقیم بین اصفهان و مسقط شد همچنین از حمایت و تسهیلگری بخش دولتی اصفهان برای سرمایه‌گذاری عمان در استان خبر داد و افزود: تعاملات تجاری عمان و اصفهان با توجه به زمینه‌های مساعد موجود امکان گسترش دارد.

در ادامه صالح بن سعید مسن معاون وزیر تجارت، صنعت و سرمایه گذاری عمان گفت: با وجود اینکه تعاملات تجاری و اقتصادی ایران و عمان در دو سال گذشته رشد خوبی داشته است، ظرفیت‌های همکاری بیشتری وجود دارد .

وی با بیان اینکه موانع تعاملات میان ایران و عمان ناشی از تحریم‌ها در حال رفع شدن بوده و توسعه تعاملات دوجانبه مورد تاکید ارکان مختلف این کشور است تصریح کرد: در دیدار رئیس جمهور ایران با پادشاه عمان، پیشبرد روابط اقتصادی طرفین مورد تاکید قرار گرفت.

صالح بن سعید مسن وجود کمیته‌هایی به منظور توسعه تعاملات ایران و عمان را بستر مطلوبی برای همکاری‌های بیشتر دانست و از سرمایه گذاری طرف ایرانی در عمان، استقبال نمود.

معاون وزیر تجارت، صنعت و سرمایه‌گذاری عمان با تاکید بر اینکه عمان می تواند هابی برای انتقال صنایع ایرانی به آسیا، آفریقا، اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد تصریح کرد: ما از سرمایه گذاری‌های مشترک نیز استقبال می کنیم زیرا توسعه سرمایه‌گذاری مشترک منجر به رشد روابط اقتصادی و تجاری خواهد شد. رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان نیز با اشاره به وجود ده اتاق بازرگانی در عمان گفت: در تلاش هستیم همکاری‌های خود با ایران را در حوزه‌های غیرنفتی مانند موادغذایی، معادن و صنعت، گردشگری سلامت افزایش دهیم.

رضا بن جمعه آل صالح گفت: طی یک سال و نیم گذشته بخش خصوصی ایران در عمان سرمایه گذاری کرده است.

وی با اشاره به وجود ۲ منطقه صنعتی، ۴ منطقه آزاد و ۳ بندر مهم در این کشور تصریح کرد: این موارد ظرفیت‌هایی برای توسعه تبادلات میان دو کشور است.

رئیس اتاق عمان برنامه تجارت آزاد عمان با آمریکا را فرصتی برای صدور کالاهای ایرانی به این کشور بدون حقوق گمرکی دانست همچنین ابراز امیدواری کرد انعقاد تفاهم نامه میان اتاق‌های بازرگانی عمان و اصفهان در آینده فرصتی برای توسعه تعاملات طرفین شود.

در ادامه این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز افزایش ۷۰درصدی تبادلات تجاری بین ایران و عمان در ۷ ماهه نخست سال‌جاری را خبر خوبی برای طرفین دانست و ابراز امیدواری کرد این میزان افزایش یابد.

امیرحسین کمیلی با اشاره به تقویت بنیه اقتصادی و صنعتی ایران در زمان تحریم گفت: در حال حاضر آماده هستیم با کشورهای دوست و برادر خود از جمله عمان تبادلات تجاری خود را افزایش دهیم.