اصفهان در زمینه اجرای خط ۲ قطار شهری از برنامه عقب است

به گزارش دنیای اقتصاد  محمد نورصالحی  در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی  شهر اصفهان افزود: تلاش زیادی در حوزه قطار شهری در حال انجام است اما انتظار ما این است که هر دستگاهی که می‌تواند در سرعت کار نقشی داشته باشد، وارد عمل شود تا پروژه سرعت بگیرد.

وی بیان کرد: شورای اسلامی شهر هر مصوبه‌ای را که برای سرعت دادن به این پروژه لازم است، حمایت می‌کند و در خدمت مدیرانی است که کار را به سرعت پیش می‌برند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان  به ورود دستگاه تی بی ام تونل شرقی محور زینبیه تا چهارراه ابن سینا این شهر اشاره کرد، اظهار‌کرد: باید مردم و مسوولان در جریان پیشرفت پروژه قطار بگیرند و  از استاندار به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری می‌خواهیم که برای تأمین منابع به پروژه کمک کند.

وی اضافه کرد: شورای سازمان قطار شهری باید سالی ۲ یا سه مرتبه تشکیل شود و  سازمان مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری نیز به دنبال جذب سرمایه گذار برای ساخت ایستگاه‌ها و نازک کاری‌ها هستند و این کار نیز باید سرعت بگیرد و پیگیری شود.

به گفته او، قرارداد با شرکت مپنا در حال پیگیری و تصویب است و اکنون نیاز به تایید وزیر کشور دارد و پیش بینی می‌کردیم که تصویب نهایی این قرارداد تا پایان آذر به طول بینجامد.

وی با اشاره آغاز مرحله بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ گفت: باید برنامه‌ای قوی و مناسب برای اصفهان در طول ۴ سال آینده تدوین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارش این برنامه در روزهای اخیر در جلسه تلفیق ارائه شد و مجموعه مدیریت شهری باید وارد تدوین برنامه ۱۴۱۰ شود تا اصفهان برنامه خوبی پیش رو داشته باشد.