تولید کک خشک؛ جلوتر  از برنامه

صمیمی افزود: در سال گذشته کک خشک مصرفی به ازای یک تن چدن تولیدی ۵۵۱ و هفت دهم کیلوگرم بود که در شش ماهه اول سال جاری به ۵۱۷ کیلوگرم رسیده است یعنی حدود ۳۵ کیلوگرم به ازای هر تن چدن تولیدی مصرف کک کاهش یافته است و در شش ماهه اول امسال، دو درصد از برنامه تولید جلو هستیم. او گفت: سه کوره به میزان ۷۰۰ هزار متر مکعب گاز فرایندی در ساعت تولید می کنند که ارزش حرارتی آن با حدود ۶۵ هزار متر مکعب گاز طبیعی برابری می کند و از آن در نیروگاه و سایر مصرف کننده ها استفاده می گردد.

محمدعلی علایی مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیائی ذوب آهن اصفهان نیز در ادامه گفت: در شش ماهه نخست امسال علیرغم کاهش تولید کک در برخی از ماه ها که به دلیل کمبود تامین زغال اتفاق افتاد، توانستیم کک مورد نیاز کوره بلند را بدون وقفه تامین و با وجود اجرای تعمیرات اساسی برخی از ماشین های کک در باتری ۱  و ۳ تامین نماییم و همچنین ۲ درصد از برنامه تولید جلوتر هستیم.

کاهش  پنج درصدی مصرف زغال خارجی در شارژ زغال

مدیر بخش تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب آهن اصفهان اظهار‌کرد: از اوایل مهرماه جهت کاهش هزینه ها، مصرف زغال خارجی در شارژ زغال را پنج درصد کاهش دادیم که صرفه جویی ارزی قابل توجهی را به همراه دارد و در صورت تداوم تامین زغال داخلی و افزایش کیفیت آن می توان از این ناحیه، قیمت تمام شده محصول را کاهش داد.  

 افزایش ۱۱ درصدی تولید آگلومره

محمدجواد ذبیحی مدیر بخش آگلومراسیون ذوب آهن اصفهان نیز اضافه کرد: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ در مجموع یک میلیون و ۷۲۱ هزار و ۷۱۳ تن آگلومره و ۸۳ هزار و ۶۵۷ تن آهک  پخته تولید و به میزان ۳ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۴۹۰ تن انواع مواد معدنی از انبار مواد خام ارسال شد . وی افزود: این ارقام در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد افزایش تولید و شش و هفت دهم درصد افزایش ارسال مواد معدنی را نشان می دهد.