توزیع بسته‌های تحصیلی در مناطق محروم خراسان رضوی

با توجه ‌به افزایش چشمگیر قیمت کالاهای آموزشی نظیر کیف، دفتر، انواع مداد و خودکار، دانش‌آموزان بسیاری در سراسر ایران از جمله نقاط محروم و مرزی خراسان رضوی، سال تحصیلی جدید را بدون وسایل تحصیلی آغاز کردند و پویش مهر ماندگار با شناسایی بیش از ۱۰۰۰ کودک نیازمند در مناطق محروم و مرزی تلاش کرده که از طریق کمک‌های مردمی و حمایت های خیّران، نیازهای این دانش‌آموزان را برطرف کند.

به همت خیّران این پویش، ۱۱۵۲ بسته تحصیلی برای پایه‌های اول تا دهم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تهیه شده است. ارزش مالی هر بسته به طور میانگین ۴۸۰ هزار تومان و شامل ۵ تا ۷ عدد دفتر، ۳ رنگ خودکار و مداد، مداد نقاشی، لیوان، برچسب، گونیا، پرگار و نقاله است.

تا هفتم مهرماه، ۴ محموله از بسته‌های تحصیلی مرکز نیکوکاری اطعام ماندگار در کاشمر، سرخس، چناران، درگز، تربت جام و مناطقی از شهر مشهد توزیع شده و بسته‌بندی و ارسال‌ بسته‌های جدید کماکان ادامه خواهد داشت.

مرکز نیکوکاری اطعام ماندگار از نهادهای خیریه‌ای بود که در روزهای شیوع کرونا، دانش‌آموزان خراسانی را رها نکرد و با تهیه بیش از ۷۰۰ تبلت و اهدای آن به کودکان نیازمند استان، بخشی از محرومیت‌ها را پوشش داد؛ تبلت‌هایی که در اختیار مدارس قرار گرفتند و به‌عنوان امانت، به دانش‌آموزان تحویل داده شدند.

با فروکش کردن موج‌های شیوع بیماری کرونا، سال تحصیلی جدید به روال سابق خود بازگشته و دانش‌آموزان مجددا به فضای مدرسه و کلاس‌های درس خود بازگشته‌اند؛ اگر چه آموزش مجازی تقریبا به اتمام رسیده و استفاده از تبلت و موبایل جای خود را به میز و تخته کلاس داده، اما نیازهای نیازمندان همچنان پابرجاست.

با افزایش هزینه‌های مربوط به تحصیل، دانش‌آموزان بسیاری در طول سال‌های اخیر مجبور به ترک تحصیل شدند؛ کودکانی که معدل بالای ۱۸ داشتند اما به دلیل نداشتن وسایل آموزشی مناسب از مدرسه کناره‌گیری کردند. مددجویان مرکز اطعام ماندگار در تلاشند برای هر کودک مستعد خراسانی، یک «یاور تحصیلی» در نظر بگیرند تا دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی دغدغه مالی در حوزه تحصیل خود نداشته باشند.

شماره کارت اهدای کمک‌های نقدی ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۲۵-۹۱۱۰ به نام موسسه خیریه اطعام ماندگار (پویش مهرماندگار) برای آنها که با خواندن این خبر قصد کمک به دانش‌آموزان نیازمند و مشارکت در تهیه اقلام تحصیلی برای ارسال در محموله های آتی را دارند، فراهم است.