یعقوبعلی نظری امروز، ۲۷ شهریور ماه، در حاشیه افتتاحیه قرارگاه خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدت‌هاست که مسوولین در بخش‌های مختلف مشغول برنامه‌ریزی و آماده‌سازی همه ظرفیت‌ها و امکانات از جمله اسکان، حمل‌ونقل، تأمین کالاهای روزمره مورد نیاز مردم، بهداشت و درمان، خدمات شهری و... هستند که همگی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه بوده و این آمادگی‌ها خوشبختانه در حد زیادی فراهم شده است. وی عنوان کرد: ما برای ارائه این خدمات به زائران، ساز و کار معین و مشخصی لازم داشتیم، از این‌رو همکاران ما در فرمانداری مشهد به این تدبیر رسیدند که قرارگاه خدمت‌رسانی به زائران طراحی شود تا تمامی خدمات در یک نقطه تمرکز پیدا کنند و باقی دستگاه‌ها نیز تحت نظارت و مدیریت این نقطه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران را انجام دهند. استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی به زائران با مدیریت فرمانداری مشهد امروز آغاز به کار کرد و در بخش‌های مختلف موظف به ارائه خدمت هستند. به عنوان مثال در حوزه مسکن ۱۰ نقطه از جمله آموزش‌ و پرورش، مساجد، شهرداری، حسینیه‌ها، آستان قدس آماده ارائه خدمت هستند. نظری عنوان کرد: در واقع همه این خدمات به نوعی ظرفیت‌سازی و یا انسجام ظرفیت‌های موجود است، به عنوان مثال ما تصمیم گرفتیم که تمام ادارات آمادگی برای اسکان زائران و تامین کالاها به ویژه قیمت‌گذاری در بازار، مراکز اقامتی و حمل‌ونقل را در صورت نیاز داشته باشند؛ امیدواریم در اجرای این حوزه‌ها مسوولان به خوبی نقش خود را ایفا کنند.  

وی تاکید کرد: البته در این حوزه مخصوصا اسکان حضور مردم اهمیت ویژه‌ای دارد. در همین راستا نیز پویش مردمی «محله امام‌رضا(ع)» راه‌اندازی شده است و من از عموم مردم دعوت می‌کنم با استفاده از سایتی که راه‌اندازی شده است در این پویش شرکت کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: بدیهی است که تامین نیازمندی‌ها بر اساس اولویت‌ها صورت خواهد گرفت. بر اساس همین اولویت بندی‌ها ابتدا از اقامتگاه‌های رسمی و سپس از اقامتگاه‌هایی که سهولت استفاده از آن‌ها بیشتر باشد مانند مدارس، حسینیه‌ها، مساجد و یا سالن‌های ورزشی استفاده خواهد شد و به موازاتی که نیاز بیشتر شود طبیعی است که ظرفیت‌های پیش‌بینی شده مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نظری در خصوص تمهیدات راه‌های منتهی به مشهد و طرح‌های ترافیکی در سطح شهر مشهد در ایام دهه پایانی صفر بیان کرد: ایجاد نظم، انضباط، موضوعات ترافیکی و امنیتی به نیروی انتظامی استان مربوط می‌شود. به گونه‌ای که قرارگاه امنیتی امام علی(ع) فعال شده و تدابیر ویژه‌ای پیش‌بینی شده است. همچنین امیدوارم زائران پیاده و سواره از این چتر انضباطی، امنیتی و ترافیک روان برخوردار باشند و به راحتی وارد مشهد شوند. وی در خصوص تمهیداتی که قرار است در جهت فرهنگ‌سازی بیشتر برای اقدامات مردمی بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی و سازمانی برای خدمت به زائران صورت گیرد، تأکید کرد: وظیفه ما حمایت و زمینه‌سازی برای مردم در این بخش‌هاست و طبیعی است که کار اصلی را مردم انجام دهند؛ البته در تمام موضوعات، ما وظیفه ترغیب و حمایت‌های لازم را داریم.