به گزارش دنیای اقتصاد  سیدعباس روحانی با اعلام این خبر گفت: خرید ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس با هدف بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی شهر در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

او با بیان اینکه ۲۵ میدل‌باس اکنون شده وارد اصفهان شده است، گفت: تا قبل از مهرماه سال‌جاری ۲۵ دستگاه میدل‌باس دیگر هم وارد اصفهان می‌شود و ۵۰ دستگاه نیز تا پایان سال به ناوگان اتوبوسرانی اضافه خواهد شد.

روحانی توضیح داد: نوع سوخت این خودروها گازوئیل، نوع موتور آنها چهار سیلندر خطی، استاندارد آلایندگی آن یورو پنج و مجهز به سیستم کنترل هوشمند دمای موتور است.

روحانی با بیان اینکه حداکثر سرعت مجاز میدل‌باس‌ها ۸۰ کیلومتر است، تأکید کرد: سازه طراحی شده بدنه و اتاق این خودروها مستحکم و مطابق استاندارد است و ارتفاع ورودی میدل‌باس‌ها نیز جهت سهولت در ورود و خروج مسافران پایین است.

آنطور که مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفته است، میدل‌باس‌ها دارای رمپ ویژه معلولان، دو دریچه سقفی اضطراری در جلو و عقب، مانیتور رنگی با قابلیت پنج ورودی، یک دوربین بالای درب ورودی وسط، یک دوربین داخل فضای مسافری جهت نظارت راننده، زنگ درخواست پیاده شدن، سامانه تهویه مطبوع با ظرفیت برودتی ۲۸ کیلووات و خنک‌کنندگی مناسب و ظرفیت هوادهی ۴۲۰۰ مترمکعب هستند.

روحانی اضافه کرد: این خودروها دارای ۲۱ صندلی مستحکم و راحت از جنس پلی‌آمید ضد اشتعال با روکش مناسب از مخمل یا چرم مصنوعی قابل شست‌وشو هستند.

همچنین در رویدادی دیگر مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: در حال حاضر و با توجه به اینکه بخشی از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی اصفهان فرسوده هستند، می‌توان گفت ۷۰ درصد این ناوگان امکانات لازم را برای جامعه توان‌خواه دارد. او گفت:  مناسب‌سازی شهر برای توان‌خواهان یکی از پروژه‌هایی است که باید به صورت تدریجی و به‌طور کامل در سطح شهر برای جانبازان، افراد سالخورده و به‌طورکلی جامعه توان‌خواه اجرا شود. او یکی از وظایف شرکت واحد اتوبوس‌رانی را مناسب‌سازی اتوبوس‌ها برای این گروه‌ها دانست و گفت: همه اتوبوس‌هایی که تاکنون خریداری شده و یا خرید آنها در دستور کار قرار گرفته است، برای استفاده توان‌خواهان مناسب است.

روحانی افزود: پایین بودن ارتفاع، برخورداری از محلی برای قرار دادن ویلچر و کالسکه و مجهز شدن اتوبوس به قابلیت تغییر ارتفاع از جمله اقدامات انجام شده برای توانخواهانِ حرکتی است و برای سایر توانخواهان نیز پروژه‌هایی تعریف شده و در دستور کار قرار گرفته است.