قیمت پایه صادراتی محصولات کشاورزی تعدیل شود

این فعال اقتصادی ادامه داد: متأسفانه تعدیل نشدن قیمت پایه‌های صادراتی موجب قاچاق و گسترش اقدامات غیرقانونی می‌شود و این به صادرات آسیب می‌زند. دراین‌بین صادرکنندگان باید عوارض آب مجازی را هم پرداخت کنند و این عوارض به نادرستی مشمول همه انواع محصولات حتی زعفران و گیاهان دارویی می‌شود.

به عقیده شریعتی مقدم، اگر قرار باشد چنین سیاستی به نتیجه برسد باید شامل محصولاتی شود که واقعاً آب‌بر هستند و فقط اجرای هدفمند این قانون منجر به بهبود شرایط می‌شود.

وضعیت قرمز ۲ شهر خراسان رضوی

ایسنا: رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشهد و پنج شهر خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و ۲ شهر در شرایط قرمز گرفت.

دکتر محمد پهلوان کاشی اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای مشهد، گناباد، کوهسرخ، قوچان، سبزوار و تربت حیدریه در وضعیت نارنجی و کلات و کاشمر در وضعیت قرمز و همچنین شهرستان‌های بردسکن، جغتای، چناران، خوشاب، داورزن، جوین، بجستان، بینالود، خلیل‌آباد، درگز، فریمان، مه‌ولات و نیشابور در وضعیت زرد قرار دارد. سایر شهرهای استان نیز در شرایط آبی است.

وی با بیان اینکه روند افزایش تعداد بیماران سر پایی و بستری مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایشی است، از عموم گروه‌های هدف خواست ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دور همی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی نسبت به تکمیل یا دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶۹ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۲۸۵ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۱۴۴ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند، افزود: از این تعداد ۱۱۲ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وی تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۶۳ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد را ۵۳ نفر اعلام کرد. رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته بیش از  ۱۲۰۰ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، تصریح کرد: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه کرده و از خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.