پیش‌بینی افزایش ۸۹ درصدی درآمد اصفهان در سال ۱۴۰۱

 علیرضا عربها با تاکید بر ضرورت پیگیری وصول درآمدها و عوارض آلایندگی درون و برون استانی، اظهار کرد: ساماندهی و ارائه راهکار جهت محقق شدن درآمدهای پیش‌بینی شده استان و نیز شناسایی وصول درآمدهای مالیاتی بسیار حائز اهمیت است باید با درنظر گرفتن بهبود فضای کسب و کار پیگیری شود.

وی با اشاره به وضعیت وصول درآمدهای استان طی ۱۰ سال گذشته، گفت: درآمد مصوب استان اصفهان طی ۱۰ سال گذشته ۱۵.۵ برابر شده که به‌طور متوسط سالیانه یک و نیم برابر مصوب درآمد استان افزایش یافته است.

مدیر کل امور اقتصادی ودارایی استان اصفهان افزود: مصوب درآمد استان در سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۰ هزار میلیارد ریال و وصولی درآمدها معادل ۲۰۴۲۶۰ میلیارد ریال بود که معادل ۱۲۱درصد پیش‌بینی درآمد است و از متوسط میزان وصول درآمد کشور که ۱۱۳ درصد بوده، بیشتر است.

وی گفت: استان اصفهان طی سال ۱۴۰۰ در وصول درآمدها از نظر مبلغ در جایگاه دوم کشوری و از نظر درصد در جایگاه شانزدهم کشور قرار دارد.

عربها افزود: میزان وصول درآمد استان طی سال ۱۴۰۰ معادل سرجمع وصول درآمد ۱۴ استان کشور است.

وی اضافه کرد: میزان پیش‌بینی درآمد مصوب سال ۱۴۰۱ استان اصفهان معادل ۸۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که از متوسط افزایش درآمد کشور که معادل ۷۳درصد است، بیشتر است.