خدمات‌رسانی سریع

۷۳۳۶۶ واحد مسکن مهر افتتاح شده خدمات زیربنایی شامل آب و فاضلاب، برق وگاز تقریبا به طور کامل انجام شده و از این ۷۳۳۶۶ واحد افتتاح شده حدودا برای ۶۱۳۰۰ واحد کارت قسط صادر شده و تقریبا به همین تعداد نیز به متقاضیان واحد تحویل گردیده است.

شرکت عمران پرند و بانک مسکن آمادگی خود را جهت صدور کارت قسط مابقی واحدها به تعداد ۱۲۰۰۰ واحد که افتتاح شده و مالکان آنها جهت دریافت کارت قسط مراجعه کرده اعلام می‌نماید در ضمن به اطلاع متقاضیان فوق‌الذکر می‌رساند در صورت عدم مراجعه سود بانکی بر قسط‌های موردنظر از ۴درصد به ۱۱درصد و نهایتا به ۲۱درصد افزایش یافته و همچنین یارانه‌های تعلق یافته به پروژه‌های مسکن مهر برای چنین متقاضیانی حذف خواهد شد. همچنین تعداد ۵۰۴۳ واحد نیز به دلیل فاقد متقاضی بودن به طرح اقدام ملی تبدیل گردیده که وضعیت خدمات زیربنایی در پروژه‌های موردنظر مشخص شده است و با شرط تامین خدمات زیربنایی  حدودا ۱۵۰۰ واحد را تا پایان سال تکمیل و مابقی واحدها نیز سال آینده تکمیل و تحویل خواهد شد.

تعداد ۲۹۲۰ واحد از پروژه‌های مسکن مهر به دلیل اینکه دارای پیشرفت فیزیکی پایین‌تر از ۳۰درصد است لذا از آمار مسکن مهر خارج شده و توسط شرکت عمران پرند در حال تعیین تکلیف می‌باشند. (به شرح جدول ۲)

از ۱۴۴۱۵ واحد باقی‌مانده مسکن مهر، تعداد ۳۸۵۰ واحد تا پایان سال ۱۳۹۸ به طور کامل به همراه خدمات زیربنایی و محوطه‌سازی تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد و حدودا ۳۰۰۰ واحد نیز به لحاظ اینکه تکمیل آنها فاقد خدمات زیربنایی و انشعابات بوده امکان افتتاح و تحویل وجود ندارد و ۷۵۶۵ واحد نیز منجمله بخشی از پروژه کیسون در سال ۱۳۹۹ تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد، بدیهی است اجرای محوطه‌سازی ۷۵۶۵ واحد منوط تکمیل خدمات زیربنایی و انشعابات موردنیاز است.

خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر:

شرکت عمران پرند در همان اوایل مسکن مهر نسبت به پیش‌خرید کلیه حقوق انشعابات آب و فاضلاب و برق پروژه‌های مسکن مهر اقدام کرده است و علاوه بر حقوق انشعاب مصوب تاکنون ۲۲۱.۰۰۰ میلیارد ریال به صورت نقد و ۵۱۵.۰۰۰ میلیارد ریال به صورت تهاتر از منابع خود به شرکت‌ آبفا کمک کرده و با شرط تکمیل خدمات زیربنایی باقی مانده به میزان حدودا ۳۵ میلیارد دیگر به شرکت آب و فاضلاب کمک خواهد کرد.

در خصوص تامین برق پروژه‌های مسکن مهر نیز علاوه بر اینکه در ابتدای مسکن مهر نسبت به پیش‌خرید کل انشعابات برق اقدام کرده است ولی در نظر دارد با شرط تکمیل انشعابات باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر حدودا ۲۰ میلیارد از منابع خود به شرکت توزیع برق کمک کند.

شرکت عمران پرند بر خود وظیفه می‌داند با توجه به اسکان جمعیت بالای ۲۰۰.۰۰۰ نفر در پرند و همچنین رشد جمعیت بالا به فکر تامین سایر نیازهای مردم از قبیل مدارس، مساجد، فضاهای سبز و بوستان و غیره باشد در این خصوص تاکنون نسبت به احداث ۴۲ باب مدرسه، ۱۰ باب مسجد، ۵ باب  انتظامی، ۱۶ فضای سبز، بوستان احداث ۲ باب، ساختمان آتش‌نشانی و ۹ باب مکان فرهنگی و هنری در فازهای مسکن مهر و غیرمهر اقدام کرده‌است و در حال اجرای بوستان مشاهیر بین فازهای ۳ و ۴،  احداث یک باب آتش‌نشانی در شهرک مهستان (فاز ۶) احداث یک باب کلانتری در محدوده فاز ۵ (مپسا) تکمیل مدرسه شماره ۶ واقع در شمال فاز ۶ و اجرای ۷ بوستان و فضای سبز محله‌ای در فازهای مختلف مسکن مهر می‌باشد. در ضمن این شرکت برای احداث ۴ باب مسجد جدید در فازهای ۵ و ۶، ۶ باب مدرسه جدید در فازهای ۳، ۵ و ۶، اجرای عملیات بهسازی آسفالت شمال فاز ۴، تکمیل عملیات نازک‌کاری مجتمع مشارکتی در شهرک آفتاب و اجرای خط انتقال پساب از تصفیه خانه به مخازن شمال شهر جهت آبیاری فضای سبز در حال انجام مراحل مناقصه می‌باشیم.

لازم به توضیح است علاوه بر طرح‌های انجام شده فوق در تمام فازهای پرند عملیات محوطه‌سازی و آماده‌سازی در حال انجام است.

این ۷ فاز شهر جدید پرند به وسعت حدودا ۲۷ میلیون مترمربع، فازهای صفر، یک، دو با وسعت حدودا ۲/ ۴ میلیون مترمربع توسط شهرداری پرند خدمات‌رسانی می‌شود و فازهای ۳، ۴، ۵ و ۶ به وسعت حدودا ۲/ ۲۲ میلیون مترمربع توسط شرکت عمران پرند خدمات‌رسانی می‌شود و شرکت پرند آمادگی دارد کل فازهای شهر جدید پرند را تحویل شهرداری نماید و مشابه گذشته عملیات اجرایی در بخش‌های آماده‌سازی و محوطه‌سازی و احداث خدمات زیربنایی را مستمرا انجام دهد.

Untitled-6 copy

Untitled-5