ضریب بالای آمادگی

اصلاح و به‌روزرسانی سیستم راه‌انداز الکتروموتورها و تجهیز به سیستم SOFT STARTER در بخش‌های مختلف نیروگاه اجرا شده است. از دیگر پروژه‌های افزایش راندمان و ظرفیت نیروگاه می‌توان به نصب یک واحد گازی ۲۵مگاواتی هیتاچی (H۲۵) اشاره کرد که افزایش کلی راندمان را ایجاد کرده است. در نهایت در برنامه‌ریزی و مطالعات آتی به منظور بهره‌گیری از روش‌های نوین و کارای تولید انرژی این نیروگاه قصد جایگزینی واحدهای بخار موجود را با مولدهای پایه‌ گازسوز مدرن با راندمان بالا دارد تا بدین ترتیب علاوه بر افزایش ظرفیت و راندمان، به میزان قابل توجهی از مصارف آبی نیروگاه کاسته شود. این شرکت در سال ۱۳۸۸ اقدام به تدوین سند مدیریت راهبردی کرد که برحسب نیاز و شرایط محیطی و زمانی بارها مورد بازنگری قرار گرفته است. همچنین در راستای استانداردها و الزامات زیست‌محیطی، ایمنی و مدیریتی اقدام به استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه‌های BS OHSAS۱۸۰۰۱:۲۰۰۷، ISO۱۴۰۰۱:۲۰۱۵، ISO۹۰۰۱:۲۰۱۵ کرده است و همه‌ساله نسبت به انجام ممیزهای مراقبتی و تمدید آنها اهتمام می‌ورزد. بارزترین موفقیت‌ها و اقدامات مدیریتی این شرکت که در جهت تحقق آرمان و بهبود مستمر سازمان صورت پذیرفته است عبارت‌اند از:

۱- تشکیل اتاق فکر با حضور مدیران و کارشناسان خبره برای تشخیص گلوگاه‌ها و تدوین راه‌حل کامل برای رفع آنها

۲- دریافت تقدیرنامه دو ستاره تعالی سازمانی در سال ۹۳

۳- کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد مدیران در بین نیروگاه‌های متوسط و کوچک در سال ۹۴

۴- کسب رتبه دوم در ارزیابی عملکرد مدیران در بین کلیه نیروگاه‌ها در سال ۹۵

۵- دریافت تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی در سال ۹۵

۶- دریافت تندیس برنزین مدیریت دانش در بین بیش از ۱۰۰ سازمان حاضر در نهمین جایزه ملی مدیریت دانش در سال ۹۵

۷- دریافت عنوان چهره ماندگار مدیریت ایران از مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران در سال ۹۵

۸- دریافت برند مسوولیت‌پذیری اجتماعی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سال ۹۵

۹- اولین شرکت دریافت‌کننده گواهینامه مدیریت تکنولوژی

این شرکت علاوه بر فعالیت اصلی تولید برق، در دو حوزه دیگر شامل مرکز توسعه تولید پراکنده و مرکز آموزش‌های سیمولاتوری ارائه خدمت می‌کند.

سیمولاتور نیروگاه طرشت به عنوان اولین و تنها مرکز آموزش شبیه‌سازی نیروگاهی کشور، اهداف آموزشی زیر را از طریق انتقال دانش و تجربه در فضای شبیه‌سازی‌شده دنبال می‌کند:

 کاهش ریسک بهره‌برداری و  درک مفاهیم علمی در عمل

 آموزش با ضریب اثربخشی بالا در کوتاه‌ترین زمان

 کسب تجربه در زمینه بهره‌برداری از نیروگاه بدون ایجاد خسارت

 تمرین سرعت انتقال ذهن و سرعت عمل در محیط ایمن

 تمرین هماهنگی تیمی به شیوه‌های موثر در صنعت برق

مرکز توسعه تولیدپراکنده به عنوان تنها مرکز صدور مجوز با رویکرد دانش‌محور و به‌روز خود با برپایی نمایشگاه دائمی مولدهای تولیدپراکنده اهداف زیر را دنبال می‌کند.

 مباحث مربوط به پدافند غیرعامل

 کاهش تلفات و هزینه انتقال و توزیع در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور

 مقوله تولید همزمان برق و حرارت و افزایش بهره‌وری

نیروگاه طرشت در سالیان گذشته در مسیر توسعه و تعالی و نیل به اهداف پیش‌بینی‌شده در سند مدیریت راهبردی و در راستای اهداف سازمان‌های بالادستی همواره سعی در پیاده‌سازی رویکردهای نوین مدیریتی و اجرای منظم پروژه‌های بهبود و بهینه‌سازی داشته است. قطعاً گستره این خدمات، علاوه بر همراهی پیشکسوتان این صنعت و تجربیات کارکنان، نیاز به شناخت تکنیک‌ها، روش‌ها و مدل‌هایی مدیریتی داشته تا امکان ادامه این مسیر پرتلاطم میسر شود.