پویش سبز

قرار سبز در شهر بهبهان: به همت گروه رفتگران طبیعت بهبهان و همکاری مسوولان این شهر از کمپین «بهبهان شهر بدون سطل زباله» با هدف ساماندهی سطل‌های زباله رونمایی شد. این کمپین که در مراسم پنجمین سالگرد فعالیت گروه رفتگران بهبهان با حضور آقای کاظم نجاریون موسس این گروه در ایران، تعدادی از فعالان محیط‌زیست سراسر کشور و مسوولان شهری برگزار شد، اولین مرحله از کمپین بزرگ «بهبهان شهر بدون زباله» است.

قرار سبز در شهر یاسوج: به همت تشکل نهضت سبز زاگرس، کارگاه آموزشی با محوریت اهمیت دادن به بلوط؛ مراقبت از بذر کاشته شده، نحوه کاشت بلوط در گلدان، در دبستان دخترانه پویا شهر یاسوج برگزار شد.

قرار سبز در شهر آبدانان: در راستای حفظ محیط‌زیست و کمک به خرید ویلچر برای نیازمندان، دانش‌آموزان دبستان شهید باهنر در بطری‌های پلاستیکی را جمع‌آوری کردند.

قرار سبز در شهر آستارا: دومین کارگاه آموزشی روستای کوته کومه شهرستان آستارا با موضوع کشت ارگانیک و مبارزه با آفات به صورت طبیعی از سوی کارگروه آموزش موسسه محیط‌زیستی شقایق‌های وحشی هیرکانی برگزار شد.

قرار سبز در شهر شوشتر: فاز دوم طرح ملی محیط‌یار در شهرستان شوشتر به همت اداره محیط‌زیست شهرستان و از سوی کارشناسان انجمن هواداران کارون زلال آغاز شد. این طرح آموزشی در مدارس برای مشارکت دانش‌آموزان و شهروندان در حفاظت از محیط‌زیست اجرا خواهد شد.

قرار سبز در شهر مشهد: کارگاه آموزشی؛ مسابقه با موضوع زباله و تفکیک و اهدای جوایز در دو مدرسه در روستای گرجی سفلا با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت که شرایط زیست‌محیطی نامطلوبی دارد توسط انجمن همیاران محیط‌زیست و حیوانات در مشهد صورت گرفت.

قرار سبز در شهر سبزوار: کارگاه آموزشی محیط‌زیست با محوریت آموزش معلمان، درس انسان و محیط‌زیست و مربیان مهد کودک‌ها در سبزوار با همکاری سمن سرزمین بادغوث، آموزش‌و‌پرورش و اداره محیط‌زیست شهرستان برگزار شد. همچنین طرح بی‌زباله در این شهرستان به عنوان اولین شهرستان در استان خراسان رضوی کلید خورد.

قرار سبز در شهر شیراز: در آستانه‌ فرارسیدن سال نو با شعار «هوای ورودی جاده‌های شهرمان را هم داریم»، حاشیه‌ جاده‌ گویم به قلات با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری، اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس پاکسازی شد. همچنین در این برنامه از اقامتگاه بوم‌گردی جورگ هم بازدید شد و قسمتی از حاشیه رودخانه که مورد بی‌مهری گردشگران واقع شده بود نیز پاکسازی شد.

قرار سبز در شهر آستارا: سیزدهمین برنامه پویش پاکسازی رودخانه مرداب آستارا، گیلان به همت انجمن زیستمان و مشارکت بیش از ۸۰ نفر همراه با موسیقی زنده، کارگاه هنری برای کودکان برگزار شد.

قرار سبز در شهر بهبهان: گروه رفتگران طبیعت بهبهان در هشتاد و هشتمین برنامه محیط‌زیستی خود علاوه‌بر پاکسازی، به همراه فعالان محیط‌زیستی کشور از محل دفن زباله‌های این شهرستان که فاجعه‌ای محیط‌زیستی است بازدید کردند.