دنیا در مسیر توسعه اپلیکیشن

اپلیکیشن واوخوان

درحالی‌که شمار استارت‌آپ‌های تولید و عرضه کتاب الکترونیکی در کشورمان رو به افزایش است، سرانه مطالعه در ایران همچنان نسبت به سایر کشورها در مرتبه پایینی قرار دارد و همین موضوع توسعه‌دهندگان را بر آن داشته که برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به روش‌های مدرن روی آورند. یکی از موثرترین این روش‌ها بدون شک انتشار کتاب‌های صوتی بوده که این روزها در سرویس‌های بزرگی مثل Audible آمازون طرفداران پر و پا قرصی دارند و درآمد کلانی را به جیب سازندگان شان سرازیر می‌کنند. خوشبختانه به دنبال استقبال بین‌المللی، مدتی هست که نشر کتاب‌های صوتی در ایران هم صورت جدی‌تری به خود گرفته و طبق آخرین آمار میزان تولید این کتاب‌ها طی دو سال اخیر رشدی ۱۰ برابری را نسبت به کل تولیدات پیشین تجربه کرده است.

واوخوان یکی از اپلیکیشن‌های نسبتا تازه‌ واردی است که برای نشر کتاب‌های صوتی برای کاربران ایرانی تلاش می‌کند. پیش از دانلود هر کتاب، می‌توانید به پیش نمایشی از آن گوش بدهید. واوخوان که برای دو پلت‌فرم iOS و اندروید منتشر شده، مجموعه‌ای از کتاب‌های صوتی باکیفیت در موضوعات مختلف را تدارک دیده که تعدادشان به بیش از ۲۰۰ مورد می‌رسد؛ کتاب‌هایی که همگی در استودیوهای صدابرداری و از سوی گویندگان حرفه‌ای تهیه شده‌اند. واوخوان به‌طور تخصصی فقط روی تولید کتاب‌های صوتی متمرکز شده اما این موضوع در شرایطی که پادکست و کتاب صوتی و محصولات مشابه آنها هنوز به اندازه کافی میان کاربران رواج نیافته‌اند، می‌تواند کار پر ریسکی محسوب شود. در واوخوان می‌توانید به کتاب‌های صوتی امتیاز داده و زیر هرکدام نظر بگذارید. برای وقت‌هایی هم که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید از قبل کتاب‌ها را دانلود کنید.

قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه‌ای)

سیستم‌عامل: اندروید و ios

حجم: ۸.۷ /  ۲.۵ مگابایت

 

 به دنبال ترندها

با قدرت گرفتن شبکه‌های اجتماعی در میان مردم، دنبال کردن ترندها نیز به یکی از فعالیت‌های روزمره تبدیل شد. همه ما تقریبا هر روز در اینترنت به دنبال ترندها و اخبار داغ می‌رویم و هر از گاهی نظر شخصی خودمان را هم در موردشان منتشر می‌کنیم. از طرفی با پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه‌های اجتماعی خلاق و نوآوری مانند تلگرام، روبات‌ها نیز هر روز شکل و رنگ تازه‌ای به خود گرفتند و دسترسی به مسائل مختلف را راحت‌تر کردند. یکی از همین مسائل پیدا کردن ترندهای روز در کمترین زمان ممکن بود. از این رو، امروز در یکی دیگر از سری معرفی روبات‌های تلگرام قصد داریم با معرفی NowTrendingBot از روشی برای تان بگوییم که می‌توان از طریق آن به صورت یک جا از تمام ترندهای روز با خبر شد.

NowTrendingBot همان‌طور که از نامش پیداست، وظیفه دنبال کردن و جمع‌آوری ترندهای روز را برعهده دارد. این روبات با رصد صفحات اجتماعی و جست‌وجوهای گوگل، موضوعات داغ را از دل آنها بیرون می‌کشد و در یک جا جمع‌آوری می‌کند. خوبی آن نیز این است که این کار را به صورت تفکیک شده و مجزا برای هر کشور انجام می‌دهد. یعنی هر کشور ترندهای خاص خود را دارد و کاربران NowTrendingBot می‌توانند با انتخاب منطقه مورد نظر خود، از موضوعات داغ شده بخش خاصی از جهان با خبر شوند. به‌طور کلی NowTrendingBot روزانه به مطالعه موضوعات داغ ۴۵ کشور جهان می‌پردازد؛ ۴۵ کشوری که متاسفانه ایران جزئی از آنها نیست. این مشکل بزرگی است. چرا که تلگرام حالا بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی دارد. این آمار خیره‌کننده‌ای است که مسلما حتی توسعه دهندگان روبات‌های خارجی هم باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. با این حال به جز این مورد، NowTrendingBot با مشکل دیگری روبه‌رو نیست.

کارش را خوب بلد است و می‌داند باید دقیقا چطور آن را انجام دهد. با ورود به صفحه روبات، منویی در اختیارتان قرار می‌گیرد که چندین ویژگی مختلف را ـ از موضوعات داغ توییتر گرفته تا ویدئوهای پربازدید یوتیوب - در خود جای داده. بسته به موقعیت می‌توانید هر کدام از این گزینه‌ها را انتخاب کنید تا لیستی از کشورهای تحت‌پوشش NowTrendingBot در مقابلتان ظاهر شود. با انتخاب کشور مورد نظر، تمام ترندهای اخیر در لیستی بلند بالا در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توان با انتخاب هر یک، از موضوع آنها با خبر شد. در کل NowTrendingBot روبات خوبی است و به جز آن موردی که اشاره شد، مشکل دیگری در آن دیده نمی‌شود. اما به هر حال، از ویژگی‌های خوب آن نیز نمی‌شود گذشت و امیدواریم که در آینده ایران نیز به لیست کشورهای تحت پوشش این روبات اضافه شود. همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم، قصد داریم به‌صورت هفتگی روبات‌های مختلف تلگرام را به شما معرفی کنیم. پس این بهترین فرصت برای شماست تا اگر روبات جالب و جذابی می‌شناسید آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

هفت سنگ؛ فانتزی کوچک شده

زندگی امروزی آنقدر پرفشار و پراسترس شده که حتی ساده‌ترین کارها هم در آدمی تنش و تشویش به وجود می‌آورند. در این بین همه ما احتیاج به فضایی برای خودمان داریم که از دغدغه‌ها دور شویم و برای حتی چند دقیقه هم که شده به مشکلات فکر نکنیم. بیایید این فضا را حباب آرامش بنامیم. حباب آرامش هر کس مطابق با علایقش شکل می‌گیرد. برخی پیاده‌روی در پارک را ترجیح می‌دهند و برخی با چند صفحه کتاب خواندن راضی می‌شوند. اما من، شما و بسیاری از گیک‌های دیگر، دنیای جذاب بازی‌ها را به حباب آرامش‌مان می‌آوریم. با شخصیت‌های رنگارنگ بازی‌ها همراه می‌شویم و ذهن خود را درگیر مراحلی نفس‌گیر می‌کنیم.

فاینال فانتزی ۱۵ پاکت ادیشن را می‌توان یک دستاورد عجیب برای اسمارت فون‌ها نامید. با وجود اینکه خود اسکوئرانیکس گفته بود بازی همان نسخه کنسولی با تغییرات خیلی کم است ولی باز انتظار این همه شباهت بین ورژن پلت‌فرم‌های خانگی و موبایل را نداشتیم. حتی اگر نسخه کنسولی را تجربه کرده باشید باز فاینال فانتزی ۱۵ پاکت ادیشن ارزش بازی کردن را دارد تک تک دیالوگ ها، کات سین ها، رفتارهای کاراکترها، روند داستان و موسیقی مشابه فاینال فانتزی ۱۵ بوده و توسعه‌دهنده هم به قدری از این شباهت‌ها خوب استفاده کرده که اگر کسی نسخه کنسولی را انجام نداده باشد فکر می‌کند بازی مختص تلفن‌های هوشمند است.

قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای

سیستم‌عامل: iOS و اندروید

حجم: ۷۸۵ /  ۳۶۱ مگابایت