8، 8 پلاس و ایکس؛ ایده‌آل کدام است؟

طراحی

در حال حاضر برای کاربران علاوه بر نرم‌افزار گوشی، طراحی ظاهر آن در انتخاب و خرید گوشی برای‌شان تاثیر‌گذار بوده است. بنابراین شرکت اپل علاوه بر نرم‌افزار در سخت‌افزار پیشرفت خوبی داشته که این پیشرفت در ظاهر گوشی آی‌فون X به خوبی معلوم است. آی‌فون ۸ پلاس، آی‌فون ۱۰ و آی‌فون ۸ از نظر ظاهری تفاوت زیادی با هم دارند. در حالی که جنس هر سه گوشی از شیشه است اما آی‌فون X صفحه نمایش بدون حاشیه دارد. یعنی با اندازه فیزیکی کوچکتر، صفحه نمایش بزرگ‌تر ارائه می‌دهد. و همچنین با حذف دکمه هوم ظاهری خاص به آی‌فون X داده است.

باتر‌ی و تصویر

در این مورد هم گوشی آی‌فون X تفاوتی خاص با بقیه مدل‌ها دارد.جنس صفحه نمایش آن OLED است که کیفیت آن بسیار بالاست. در حالی که صفحه نمایش آی‌فون ۸ و ۸ پلاس LCD است و رزولوشنی شبیه به آی‌فون ۶ و ۶ پلاس دارد. شرکت اپل برای مدل گوشی‌های خود میزان مصرف دقیق باتری را ارائه نکرده است ولی با توجه به آمار می‌توان گفت که باتری آی‌فون ۸ پلاس بیشتر از آی‌فون ۱۰ و آی‌فون ۸ است و هرسه این مدل‌ها با شارژر سریع با سیم و بی سیم Qi شارژ می‌شوند.

ویژگی‌های مشابه هر سه

 سه مدل جدید آی‌فون تفاوت‌های زیادی باهم دارند اما شباهت‌هایی که هر سه مدل دارند:

۱- پردازنده‌ ۶ هسته‌ای A۱۱ Bionic با فناوری شبکه‌ عصبی و کمک ‌پردازنده‌ حرکتی M۱۱

۲- صفحه ‌نمایش با تن رنگ حقیقی موسوم به True Tone

۳- ضبط ویدئوی ۴K با نرخ فریم ۲۴ و ۶۰ فریم‌ بر ثانیه (نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قبلا وجود داشت.

۴- ضبط ویدئوی حرکت آهسته با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۲۴۰ فریم‌ بر ثانیه

۵- پشتیبانی از کُدک صوتی FLAC

۶- شارژ بی‌سیم Qi

۷- شارژ سریعی که در مدت ۳۰ دقیقه، تا ۵۰ درصد از باتری را شارژ می‌کند.

ویژگی دیگری که باعث برتری آی‌فون X شده است مجهز بودن آن به Face ID است، تا کنون شرکت‌های مختلفی سعی کرده‌اند چنین ویژگی را برای گوشی‌های خود تعبیه کنند که با شکست مواجه شدند ولی شرکت اپل توانست این نوآوری را روی گوشی‌های خود پیاده کند، Face ID به‌گونه‌ای طراحی شده است که با نشان دادن عکس کاربر باز نمی‌شود بلکه تنها با صورت کاربر است که باز می‌شود هم چنین به‌گونه‌ای ساخته شده است که اگر کاربر عینک یا ریش یا کلاه داشته باشد باز هم چهره کاربر را تشخیص می‌دهد. دوربین سلفی آی‌فون X، ۷ مگاپیکسل است و از کیفیت بالایی برخوردار است هم‌چنین دوربین این گوشی برای اولین بار به TrueDepth مجهز شده است، دوربینی که برای این گوشی به کار رفته است به‌گونه‌ای است که اقتدار شرکت اپل را به خوبی نشان می‌دهد و یک امتیاز بزرگ برای این کمپانی به حساب می‌آید.

آخر هفته

آخر هفته