گوشی‌های هوآوی میت در بازار خاورمیانه

آخر هفته

هوآوی نیز در شهر دوبی امارات متحده عربی گوشی‌های میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین را به بازار خاورمیانه و آفریقا معرفی کرد. گوشی‌های میت ۱۰ که ماه گذشته در مونیخ آلمان رونمایی شده بودند حالا به بازار خاورمیانه و آفریقا می‌آیند. گوشی‌های میت ۱۰ امسال روی طراحی جدید، تراشه اختصاصی هوش مصنوعی و دوربین بهتر از همیشه تمرکز کرده‌اند. به گفته هوآوی میت ۱۰ در زمینه هوش مصنوعی بسیار سریع‌تر از رقباست و دوربین دوگانه باکیفیت، اتصال فوق پرسرعت Cat.۱۸ LTE و دوام شارژ بالا نیز از ویژگی‌های کلیدی دیگر این گوشی هستند.

 

اچ‌تی‌سی U۱۱ پلاس با حاشیه‌های باریک

آخر هفته

اچ‌تی‌سی سرانجام پرچم‌دار جدید خود +U11 را رونمایی کرد. به نظر می‌رسد در محصول جدید اچ‌تی‌سی حاشیه‌های ضخیم صفحه‌نمایش را کنار گذاشت و حالا در +U11 یک صفحه‌نمایش 0/ 6 اینچی با وضوح 2880 در 1440 پیکسل و نسبت تصویر 18:9 را از نوع Super LCD6 و پوشش گوریلا گلس ۵ به کار گرفته است. به این ترتیب در جلوی گوشی خبری از حسگر اثر انگشت یا دکمه‌های ناوبری نیست؛ حسگر به پشت گوشی و دکمه‌ها به شکل نرم‌افزاری به درون رابط کاربری منتقل شده‌اند. در پشت گوشی کماکان یک تک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراپیکسل ۳ با لرزش‌گیر اپتیکال، پیکسل‌های ۴/ ۱ میکرونی و دیافراگم ۱.۷/ f به همراه فلش دوگانه قرار دارد. این دوربین می‌تواند ویدئوهای p۱۰۸۰ را با نرخ فریم ۱۲۰fps و ۴K را با صدای Hi-Res ضبط کند.

دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۸۵ درجه و دیافراگم ۲.۰/ f بوده که توانایی فیلمبرداری p۱۰۸۰ را دارپد. +U۱۱ با استاندارد IP۶۸ می‌تواند برای ۳۰ دقیقه در عمق ۵/ ۱ متری زیر آب نیز دوام بیاورد. بدنه زیبای U۱۱ حالا در نسخه پلاس نیز تکرار شده با این تفاوت که حالا رنگ‌های مشکی سرامیکی، نقره‌ای و رنگ جدید نیمه‌شفاف برای انتخاب کردن وجود دارد. در رنگ نیمه‌شفاف می‌توانید برخی اجزای درون گوشی از جمله گیرنده شارژ بی‌سیم را مشاهده کنید. +U۱۱ همچنین دارای فناوری اج سنس اچ‌تی‌سی است تا بتوانید با فشار دادن لبه‌های گوشی در دستتان دوربین را باز کنید، عکس بگیرید، دستیار گوگل را فراخوانی کنید یا فرمان دلخواه خود را اجرا کنید. U۱۱ پلاس به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز بوده اما در برخی مناطق با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. در هر صورت یک درگاه کارت حافظه نیز در نظر گرفته شده و در برخی مناطق نسخه دوسیم‌کارته این گوشی نیز فروخته خواهد شد.

اچ‌تی‌سی این‌بار یک باتری غول‌آسای ۳۹۳۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع QuickCharge ۳.۰ کوالکام را در نظر گرفته و گوشی را از ابتدا با اندروید ۸.۰ اوریو و رابط کاربری سنس عرضه خواهد کرد. یو ۱۱ پلاس ابعادی برابر با ۱۵۸.۵ در ۹/ ۷۴ در ۵/ ۸ میلی‌متر و وزنی معادل ۱۸۸ گرم دارد. با اتصال LTE Cat. ۱۵ سرعت دانلود می‌تواند تا ۸۰۰ مگابیت بر ثانیه نیز برسد و البته خبری از جک هدفون در این گوشی نیست. در عوض در کنار دانگل تبدیل، یک ایرفون باکیفیت USonic دریافت می‌کنید که قادر به نویزکنسلینگ و تطبیق با گوش شما و صدای محیط خواهد بود. اچ‌تی‌سی U۱۱ پلاس قرار است با قیمت ۷۹۹ یورو به زودی به بازار اروپا عرضه شود.

 

اوپو و گوشی‌های هوشمند OPPO R۱۱s و R۱۱s Plus

آخر هفته

شرکت‌های چینی چند سالی است توانسته‌اند با پیشرفت بیشتر اندروید محصولاتی باکیفیت و مناسب به بازار عرضه کنند و به دلیل بازار داغ این کشور، همیشه نیز این محصولات به شدت پرفروش هستند. شرکت OPPO هم که یکی از این شرکت‌ها است دو محصول تازه خود به نام‌های R11s و R11s Plus را معرفی کرد. R11s که صفحه‌نمایش 6.01 اینچی تمام HD امولد دارد و نسبت صفحه‌نمایش حدود 85.8 درصد گوشی را اشغال کرده است. R11s Plus نیز صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 43/ 6 اینچی تمام HD امولد را دارد که نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 85.95 درصد است. هر دو محصول از یک پردازنده اسنپ‌دراگون 660 استفاده می‌کنند، هر دو دارای دو دوربین 16 مگاپیکسل و 20 مگاپیکسل یا دیافراگم 7/ 1 در پشت گوشی هستند. همچنین جلوی گوشی هم یک دوربین 20 مگاپیکسل با همراه تکنولوژی هوش مصنوعی تشخیص زیبایی است که اطلاعات مختلفی همانند جنسیت، رنگ پوست، بافت پوست و دیگر اطلاعات را جمع‌آوری می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بهترین سلفی را ثبت کنید. دوربین جلوی گوشی همچنین قادر است تا نقاط مختلف صورت شمارا تشخیص دهد و می‌توانید از آن برای باز کردن قفل گوشی نیز استفاده کنید. این گوشی قادر است در ۰۸/ ۰ ثانیه ۱۲۸ نقطه در صورت را تشخیص دهد و قفل را باز کند. هر دو گوشی از تکنولوژی شارژ VOOC استفاده می‌کند که این تکنولوژی تضمین می‌دهد با تنها ۵ دقیقه شارژ کردن گوشی قادر خواهید بود تا دو ساعت مداوم با گوشی خود صحبت کنید.

 

 

نوکیا ۲ با صفحه‌نمایش ۵ اینچی

آخر هفته

همچنین کمپانی HMD از گوشی پایین رده نوکیا 2 رونمایی کرد. این گوشی مجهز به نمایشگر 5 اینچ HD بوده و از تراشه اسنپ دراگون 212 کوالکام قدرت می‌گیرد. نوکیا ۲ از دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد. باتری بزرگ ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی با توجه به پردازنده و نمایشگر آن، نویددهنده عمر شارژ زیاد است. HMD ادعا کرده است که درصورتی‌که روزانه ۵ ساعت از گوشی استفاده کنید، شارژ آن تا دو شبانه‌روز می‌تواند شمارا همراهی کند. رم این گوشی یک گیگابایت بوده و حافظه داخلی آن ۸ گیگابایت است که با کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی قابل ‌افزایش است. روی نوکیا ۲ اندروید نوقا نصب است و طبق ادعای سازنده، به‌زودی آپدیت اندروید اوریو روی آن عرضه خواهد شد. این گوشی در سه رنگ سفید، مشکی و مسی عرضه خواهد شد. نوکیا ۲ مجهز به دستیار گوگل نیز خواهد بود که طبق گفته سازنده، این اولین بار است که روی یک گوشی پایین رده دستیار گوگل نصب می‌شود. HMD اعلام کرده است که نوکیا ۲ حدود دو هفته دیگر عرضه خواهد شد و ۹۹ یورو (حدود ۴۷۰ هزار تومان) قیمت‌گذاری شده است.

 

اولین گوشی ریزر فون

آخر هفته

در ادامه ارائه گوشی‌های جدید در بازارهای موبایل ریزر اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود را با نام Razer Phone و با مشخصاتی جدید رونمایی کرد. ریزر که پیش از این بیشتر با لوازم جانبی گیمینگ و سپس لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شناخته می‌شد سال پیش با خرید شرکت Nextbit پا به عرصه موبایل گذاشت و حالا اولین گوشی هوشمند خود را با نام ریزرفون معرفی کرده است. ریزرفون یک گوشی بالارده و پرچمدار است که زبان طراحی Nextbit Robin در آن کاملا مشخص است. این گوشی با یک بدنه گوشه‌دار مکعبی و فلزی آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد که شاید حاشیه باریک گلکسی اس ۸ را نداشته باشد اما در جلوی خود میزبان دو بلندگوی استریو با فناوری دالبی اتموس خواهدبود. این گوشی با اینکه درگاه هدفون ندارد از یک مبدل صوتی مجزای ۲۴ بیتی نیز بهره خواهد برد تا آدیوفایل‌ها را نیز راضی کند.

آخر هفته

صفحه‌نمایش ریزرفون 7/ 5 اینچی از نوع IGZO LCD و با وضوح 1440p QHD است که قادر به نمایش گستره رنگی وسیع HDR بوده و از همه مهم‌تر مانند صفحه‌نمایش آی‌پد پرو نرخ رفرش 120 هرتزی دارد. به این ترتیب ریزرفون اولین گوشی هوشمندی‌ست که با این ویژگی می‌تواند حرکات را خصوصاً در بازی‌ها یا اسکرول کردن در اپلیکیشن‌ها با روانی بیشتری نمایش دهد و فریم‌ریت صفحه‌نمایش نیز با پردازنده گرافیکی همگام خواهد شد. این ویژگی که شبیه به فناوری‌های G-Sync و FreeSync در مانیتورهای گیمینگ است با همکاری کوالکام توسعه داده شده و UltraMotion نام گرفته است. ریزر ادعا می‌کند اولتراموشن تأثیری هم در دوام شارژ باتری نخواهد داشت. مانند همه پرچم‌داران ریزر هم از تراشه 8 هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 استفاده کرده اما آن را با 8 گیگابایت رم همراه کرده که نسبت به رقبا 50 تا 100 درصد بیشتر است.

دوربین دوگانه ریزرفون شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم F/ 1.75 و یک دوربین 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز f/ 2.6 است که شما را قادر به زوم دوبرابر اپتیکال یا ثبت تصاویر پرتره می‌کند. دوربین سلفی هم 8 مگاپیکسلی با F/ 2.0 در نظر گرفته شده و حسگر اثر انگشت مانند گوشی‌های سونی با دکمه پاور در سمت راست گوشی ادغام شده است. ریزر فون با اندروید ۷.۱.۱ عرضه می‌شود اما ریزر قول داده تا آن را در زمستان به اندروید ۸ اوریو آپدیت کند. رابط کاربری ریزرفون بسیار به اندروید خالص نزدیک بوده و ریزر یک نسخه اختصاصی از لانچر Nova Launcher را روی آن نصب کرده است.

آخر هفته

ریزرفون 64 گیگابایت حافظه داخلی و درگاه کارت حافظه دارد و باتری آن هم 4000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. به گفته ریزر می‌توانید با این گوشی 5/ 12 ساعت فیلم تماشا کنید، 5/ 63 ساعت موزیک گوش کنید و شاید از همه مهم‌تر 7 ساعت بازی سنگین Hearthstone بلیزارد را بازی کنید. این باتری همچنین به لطف فناوری شارژ سریع QuickCharge 4.0 کوالکام تنها در یک ساعت از 0 تا 85 درصد شارژ خواهد شد. ریزرفون ابعادی برابر با 158.5 در 7/ 77 در 8 میلی‌متر داشته و وزن آن نیز ۱۹۷ گرم خواهد بود. ریزرفون از ۲۶ آبان ماه از طریق فروشگاه آنلاین ریزر با قیمت ۶۹۹ دلار به‌صورت آنلاک به فروش خواهد رسید. ریزر همچنین یک نسخه محدود از این گوشی را با لوگوی سبز رنگ در پشت عرضه خواهد کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد ریزرفون با ویژگی‌هایی مثل بلندگوهای دالبی، صفحه‌نمایش اولتراموشن، رم و باتری فراوان و ظاهری تازه می‌تواند با قیمت نه‌چندان بالای خود (نسبت به رقبا) یک گزینه جذاب باشد.