توانمندی‌های کنتورسازی ایران در تولید انواع محصولات الکترونیکی - ۴ اسفند ۸۶
تاریخچه فعالیت شرکت:
شرکت کنتورسازی ایران در تاریخ ۳۱/۶/۱۳۴۷ تحت شماره ۱۲۶۳۰ به صورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده و طبق تصمیم مجمع عمومی فوق‌العاده سهام مورخ ۱/۱۰/۱۳۵۴ نوع شرکت به سهامی عام تبدیل و تحت شماره ۴۵۴ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.
پروانه بهره‌برداری شرکت به تاریخ 8/2/1352 به شماره 319832 از اداره ثبت شرکت‌ها اخذ گردیده است.
شرکت در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از شرکت‌های پذیرفته شده، در بورس اوراق بهادار تهران به عضویت بازار بورس درآمده است.

درصد مالکیت سهامداران:
سرمایه شرکت به مبلغ ۱۰۵میلیارد ریال منقسم به ۱۰۵میلیون سهم یک‌هزار ریالی تماما پرداخت شده می‌باشد.

محصولات فعلی شرکت:
کنتور تکفاز الکترونیکی ACE2000
- اندازه‌گیری انرژی مصرفی (CL۱) و ماکزیمم دیماند تا ۶تعرفه در دو جهت
- مطابقت با استانداردهای IEC62052 و IEC62053
- دارای تاییدیه تایپ تست از مراکز معتبر اروپایی (NMI , OFGEM)
- رنج وسیع جریان کاری: 40تا 100میلی‌آمپر
- دارای نــــــور زمینـــه نمایشـــگر (LCD Back Light)
- دارای تقویم شمسی شامل سال‌های کبیسه، روزهای خاص و تعطیلات هفتگی کنتور سه فاز الکترونیکی ACE5000
- اندازه‌گیری انرژی و دیماند در رنج وسیع جریان با دقت بالا
- ثبت و نمایش ماکزیمم دیماند مستقل از نوع تعرفه‌بندی
- اندازه‌گیری و نمایش انرژی مصرفی اکتیو و راکتیو
- اندازه‌گیری ماکزیمم مقادیر ولتاژ جریان و توان
- امکان برنامه‌ریزی جهت ثبت و نمایش انرژی برگشتی اکتیو یا راکتیو

توانمندی‌های شرکت کنتورسازی ایران
شرکت کنتورسازی ایران با بیش از 40سال سابقه فعالیت در زمینه تولید انواع کنتورهای برق، قطعات فلزی و پلاستیکی، مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته برش، تراش و تراش اتومات، پلاستیک، پرس پلاستیک، ریخته‌گری و خدمات جنبی (آبکاری، شست‌و‌شو، رنگ، پلیسه‌گیری) و دارای واحد طراحی و ساخت قالب و با داشتن سابقه در زمینه‌های تولیدکننده و صادرکننده نمونه و داشتن سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001:2000 آماده ارائه خدمات مازاد بر ظرفیت تولید خود به شرح زیر می‌باشد:
- برش و خمکاری قطعات فلزی با انواع پرس لنگ تا ۸۰تن.
- تراش اتوماتیک، سوراخکاری‌، قلاویز و برقو جهت تولید قطعات از قطر 1 تا 26متر
- تولید قطعات آلومینیومی از ۱۰۰ تا ۴۳۰۰گرم با دستگاه‌های تزریق دایکاست ۵۰ تا ۲۵۰تنی
- تولید قطعات ترموست از 40 تا 400گرم با دستگاه‌های پرس با کالیت 50 تا 200تنی.
- تولید قطعات بسیار دقیق ترموپلاست با دستگاه‌های تزریق پلاستیک از ۲/۰گرم تا ۷۵۰گرم.
- پیچش بوبین ولتاژ از قطر 4/0 تا 5/1میلی‌متر و تولید بوبین جریان با سیم‌های با سطح مقطع 8/0×2/2 تا 8×5میلیمتر
- شست‌و‌شو و پلیسه‌گیری با دستگاه‌های سند پلاست، شن پاش، پلیسه‌گیری با دستگاه‌های ویبراتور با سنگ‌های سرامیکی، شست‌و‌شو به روش دیپ‌اسپری با چربی‌گیر قلیایی.
- آبکاری نقره، نیکل، روی، قلع، سرب،گالوانیزه روی اسیدی همراه با کروماته و کلیه آبکاری‌ها (به جز آبکاری پلاستیک) با سیستم بارلی گردان (غلتک آبکاری) تا ظرفیت 50کیلوگرم جهت قطعات ریز تا حدود قطر 20سانتی‌متر
- رنگ‌آمیزی به روش غوطه‌وری (الکتروفورتیک) و ایجاد پوشش مقاوم در برابر ۱۰۰۰ساعت آزمون سالت اسپری.
- طراحی، ساخت و تعمیر انواع ابزار و قالب‌های تزریق آلومینیوم با دقت 05/0میلی‌متر، قالب‌های تزریق پلاستیک و پرس باکالیت با دقت 5/0میلی‌متر، قالب‌های برشی (سمبه و ماتریس) با دقت ابعادی 01/0میلی‌متر.
شرکت کنتورسازی ایران، تنها شرکت سازنده انواع کنتورهای برق در ایران است که در سال ۱۳۴۷ با مشارکت وزارت نیرو، بانک صنعت و معدن، شرکت سازنده آ.ا.گ اینترنشنال و سازمان گسترش مالکیت واحدهای تولیدی در شهر صنعتی البرز قزوین تاسیس گردید.
بهره‌برداری از کارخانه در سال 1350 در زمینی به مساحت 40000مترمربع و با تولید حدود 100000دستگاه کنتور آغاز و طی توسعه‌های بعدی تا سال 1357 تولیدات این شرکت در مجموع به نزدیک 50000 دستگاه کنتور از انواع مختلف تکفاز و سه فاز مکانیکی افزایش یافت که این رقم بالاترین رقم تولید کنتور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد که بعد از انقلاب بنا به ضرورت‌های بازسازی و توسعه، تولید محصولات شرکت به 1000000دستگاه افزایش یافت.
همزمان با پیشرفت تکنولوژی و اهمیت روزافزون مدیریت مصرف مشترکین، این شرکت از سال ۱۳۸۲ با انعقاد قرارداد با شرکت آکتاریس فرانسه توانست گام مهمی را به سوی تولید کنتورهای الکترونیکی بردارد و سرانجام با تلاش‌های بی‌وقفه کارشناسان این شرکت سرانجام در فروردین ماه ۱۳۸۵ خط تولید کنتورهای تکفاز و سه فاز الکترونیکی به دست وزیر محترم نیرو افتتاح گردید و این گامی مهم در ملی کردن این صنعت بزرگ بود و هم‌اکنون این شرکت کنتورهای خود را در دو تیپ تک‌فاز (ACE۲۰۰۰) و سه فاز (ACE ۵۰۰۰DC,CT) تولید و به شرکت‌های توزیع سراسر کشور عرضه می‌کند.
محصولات این شرکت دارای آخرین استانداردهای جهانی (….IEC) می‌باشد.
این شرکت در تلاش است تا با تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل ظرفیت تولید را گسترش داده و همچنین تولید کنتورهای جدید با قابلیت از راه دور و اجرای گسترده پروژه‌های قرائت از راه دور از برنامه‌های امسال این شرکت می‌باشد.

شرکت کنتورسازی
ایران به دنبال جایگاه اول علمی، فن‌آوری و تولید در منطقه
دستیابی به این اهداف در شرکت کنتورسازی ایران از طریق آموزش و بهبود مستمر منابع انسانی انجام و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز مغایرت و استفاده از سیستم‌های بهبود کیفیت صورت می‌پذیرد.
تامین کیفیت محصول برابر استانداردهای جهانی تولید محصول با کمترین هزینه تمام شده و تحویل به موقع تولیدات به مشتری از اهداف این سیستم بوده که با اعتقاد بر اصل مشارکت همگانی کارکنان در تمامی سطوح و رده‌های سازمانی طراحی شده است.
اخذ گواهینامه ایزو۲۰۰۰-۹۰۰۰ گواه محکمی بر این ادعا است که با فعالیت مطلوب مدیران و پرسنل خدوم شرکت در سال ۱۳۸۳ به وقوع پیوست.
سایر اطلاعات:
وب سایت شرکت به آدرس WWW.Ski.ir و آدرس ایمیل شرکت Info@ski.ir می‌باشد. مدیریت شرکت از نظرات و انتقادات شما استقبال می‌نماید.