گالری طبیعت
هنر محیطی به عنوان یکی از در دسترس‌ترین هنرهایی که نیازی به حضور در گالری یا موزه ندارد، به خصوص در نوروز که گالری‌ها تعطیل هستند، می‌تواند موقعیت مناسبی برای عموم مردم به منظور آشنایی با هنر ایجاد کند. احمد نادعلیان، شناخته شده‌‌ترین هنرمند محیطی در ایران که گالری دائمی هم در جزیره هرمز تاسیس کرده است، در این‌باره می‌گوید: «در ایام نوروز، مرسوم است که مردم سفرهای زیادی انجام می‌دهند. برای همین پیشنهادم این است که به خاطر بسته بودن گالری‌ها، به دیدن هنر محیطی بروند، چون خود گالری‌دارها هم به سفر می‌روند. حالا اگر در شهرها بتوانیم هنرهای محیطی را توسعه بدهیم، مردم به راحتی می‌توانند با هنر تماس داشته و از آن لذت ببرند.»
او سپس به تجربه خود از راه‌اندازی گالری در جزیره هرمز اشاره می‌کند: «جنوب ایران به خصوص جزیره هرمز هرساله میزبان گردشگران زیادی در نوروز است که هنگام بازدید از نقاط دیدنی کنجکاو می‌شوند سری هم به این گالری بزنند. با توجه به این موضوع علاوه‌بر آثاری که به صورت دائمی در گالری نمایش می‌دهیم، نمایشگاهی از عکس‌های ۲۸ سال قبل ریکاردو ریپولی را که از هرمز گرفته است، ترتیب داده‌ایم که ضمن آشنایی با هنر محیطی با رشته دیگری از هنر یعنی عکس ارتباط برقرار کنند.»
نادعلیان با بیان اینکه در تهران هم مکانی برای هنرهای محیطی تاسیس شده است، گفت: «مسافران نوروزی زیادی هنگام سفرهای خود از تهران عبور می‌کنند و چون امکانات عمومی برای اسکان آنها زیاد نیست یا به دلایل دیگر، برخی از آنها در حاشیه پارک‌ها اطراق می‌کنند، پس بخش جنوبی پارک لاله را که محل استقرار خیلی از آنهاست، به چیدمان 30 هنرمند محیطی اختصاص داده‌ایم. این مکان کنار موزه هنرهای معاصر نیز هست و مردم با دیدن این کار، مجموعه‌ای از هنرهای معاصر و محیطی را یکباره می‌بینند.»
او اظهار می‌کند: «در شهرهای دیگر هم در قالب استقبال از بهار، هنر را به میان مردم می‌برند و همین موضوع، می‌تواند گام‌های موثری برای این باشد که مردم کم‌کم به دیدن و خرید کارهای هنری عادت کنند.»