پاییز بهاری بورس تهران - ۲۵ آبان ۹۱
فعالان بازار سهام ایران در شرایطی نیمه اول فصل پاییز را پشت سرگذاشتند که فضای حاکم بر بورس تهران هیچ شباهتی به فصل خزان نداشت. این بار بورس تهران برخلاف روندهای تاریخی خود، رفتار کرد و با سنت‌شکنی کم‌سابقه، پاییزی رویایی را برای سرمایه‌گذاران خود رقم زد تا بدین ترتیب بورس‌بازان و اهالی تالارشیشه‌ای با کسب سود 18 درصدی، از این بازار (اشاره به بازدهی بورس از اول پاییز تا 17 آبان ماه) امیدوارانه به شفاف‌ترین بازار مالی ایران بنگرند تا شاید بتوانند بازهم مثل سال‌های 88 و 89 با کسب بازدهی‌های 57 و 85 درصدی، در این اوضاع و احوال کنونی اقتصادی سرمایه‌گذاری موفقی را برای خود رقم بزنند. حال هرچند این روزها بازار سرمایه ایران روی خوشی به سرمایه‌گذاران خود نشان داده، اما در حال حاضر دغدغه جدی مدیران بازار سهام سرنوشت غیرحرفه‌ای‌هایی است که خواسته و ناخواسته درگیر رخدادهای بازار پرریسک سهام شده‌اند، یعنی افرادی که یک بورس‌باز حرفه‌ای به شمار نمی‌روند اما به امید کسب بازدهی بالاتر از تورم موجود در کشور خود را به بورس تهران رسانده‌اند.
در اینجا لازم است به غیرحرفه‌ای‌ها توصیه کنیم که یا به سراغ خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های مشترک بروند تا از شدت ریسک سرمایه‌گذاری آنها کاسته شود یا این که اگر به خرید مستقیم سهام در بورس تمایل دارند، سهامدارای وضعیت بنیادی مناسب مثل صنایع مادری همچون فولادی‌ها و معدنی‌ها را انتخاب کنند.
از یاد نبرید که بورس همان طوری که خوش اخلاق است، بعضی اوقات آن قدر بداخلاق می‌شود که نمی‌توان به آن نزدیک شد. پس به فکر روزهایی که بورس کج‌خلقی می‌کند هم باشید...