موفقیت‌های چادرملو در دو سال گذشته - ۵ اسفند ۸۶
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن نرمه با عیار آهن (Fe) بیش از 5/67درصد است.

این شرکت طی سال‌های اخیر با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در جهت حصول به ظرفیت اسمی نهایی تولید سالانه ۱/۵میلیون تن و متعاقبا اجرای برنامه‌های افزایش تولید موفق شده، محصول کنسانتره را پیش از ظرفیت اسمی تولید و در نتیجه کل نیاز صنایع فولاد کشور (فولاد مبارکه، فولاد خوزستان) به محصول فوق را از منابع داخلی تامین نماید. ضمنا در جهت ایجاد تنوع در تولیدات و بازار مصرف اقدام به تولید سنگ‌آهن‌های دانه‌بندی جهت مصرف در صنایع فولاد به روش کوره بلند را کرده و در ظرفیت کامل تولید مقدار ۸۰۰هزار تن در سال در برنامه‌های شرکت قرار گرفته است.
از موفقیت‌های شرکت در سال جاری خاتمه عملیات اجرایی طرح کارخانه گندله‌سازی اردکان با ظرفیت تولید سالانه 4/3میلیون تن و شروع عملیات راه‌اندازی و تولید محصول آن و همچنین اتمام عملیات خط چهارم تولید کنسانتره به عنوان مرحله اول توسعه با ظرفیت تولید 7/1میلیون تن راه‌اندازی و شروع تولید محصول از مهرماه سال جاری بوده است و طبق برنامه در سال 1387، ظرفیت کامل طرح فوق (چهار خط به مقدار 8/6میلیون تن) در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
با اجرای طرح خط پنجم تولید نهایتا کل اهداف تعیین شده در برنامه چهارم دولت محترم یعنی تولید ۵/۸میلیون تن کنسانتره محقق و با در نظر گرفتن تولید سالانه یک میلیون تن سنگ آهن دانه‌بندی و همچنین برنامه‌های افزایش تولید کنسانتره بیش از ظرفیت اسمی، امیدواریم در پایان برنامه چهارم کل تولید شرکت بالغ‌بر ۱۰میلیون تن شود.
شرکت در اسفندماه سال 1381 موفق به اخذ گواهینامه ISO 9001 -2000 و در مهرماه سال 1385 گواهینامه‌های ISO 14001 -2004 و OHSAS 180001 -2004 و سیستم مدیریت یکپارچه IMS را دریافت کرده است.
طرح توسعه و افزایش ظرفیت (احداث خط چهارم تولید کنسانتره)
هدف از این طرح تولید یک میلیون و 700هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن است.
برنامه زمانی اجرای طرح
1 - تاریخ شروع آذرماه 1383 پس از تنفیذ قرارداد
۲ - تاریخ خاتمه: برنامه اولیه آذرماه سال ۱۳۸۶ بوده، لیکن طرح در مهرماه سال جاری و زودتر از برنامه زمانی راه‌اندازی و حدود ۳۵۰هزار تن تولید کرده است.
ماشین‌آلات طرح
کل تجهیزات و ماشین‌آلات مکانیکی و الکتریکی به مقدار ۳۸۵۲تن می‌باشد که ۵/۵۹درصد ساخت داخل و ۵/۴۰درصد آن ساخت خارج می‌باشد.
سرمایه‌گذاری طرح
۱ - سقف کلی سرمایه‌گذاری طرح حدود ۶۸۶میلیارد ریال (شامل هزینه ریالی و مبالغ ریالی اعتبارات ارزی) می‌باشد که مبلغ ۱/۵۲میلیون دلار آن ارزی (شامل اصل قرارداد و سوم وام صندوق ذخیره ارزی) می‌باشد و کلا از محل منابع داخلی شرکت تامین گردیده است.
2 - ارزش وارداتی محصول با توجه به متوسط قیمت‌های جهانی 2007 هر تن 120دلار C & F بنادر ایران مبلغ 200میلیون دلار در سال خواهد بود که صرفه‌‌جویی ارزی می‌باشد.
طرح کارخانه گندله‌سازی اردکان
هدف از این طرح تولید سه میلیون و 400هزار تن گندله است
محل اجرای طرح: استان یزد، کیلومتر ۲۵ جاده اردکان به نائین
برنامه زمانی اجرای طرح
۱ - تاریخ شروع: ۲۲/۹/۱۳۸۱ پس از تنفیذ قرارداد
2 - تاریخ خاتمه: طرح در شهریورماه سال جاری راه‌اندازی و تولید آزمایشی آن شروع و در تاریخ 19/6 اولین محصول گندله تولید گردید.
ماشین‌آلات و تجهیزات طرح
کل تجهیزات و ماشین‌آلات مکانیکی و الکتریکی به مقدار 16241تن می‌باشد که 4/67درصد ساخت داخل و 6/32درصد آن ساخت خارج می‌باشد.
سرمایه‌گذاری طرح
1 - سقف کلی سرمایه‌گذاری طرح حدود 2100میلیارد ریال (شامل هزینه ریالی و مبالغ ریالی اعتبارات ارزی) برآورد که مبلغ 108میلیون دلار آن ارزی (شامل اصل قرارداد و هزینه‌های تامین مالی فاینانس) می‌باشد و از محل منابع داخلی شرکت تامین شده است.
۲ - ارزش وارداتی محصول با توجه به متوسط قیمت‌های جهانی ۲۰۰۷ هر تن ۱۶۰دلار C&F بنادر ایران، مبلغ ۵۴۴میلیون دلار در سال خواهد بود که صرفه‌جویی ارزی می‌باشد.