ماده 1- مشخصات طرفین
۱-۱ فروشنده............ فرزند............ به شماره شناسنامه.......... صادره از............. کد ملی........ متولد..........ساکن...... تلفن......
با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت........... فرزند......... به شماره شناسنامه........... متولد......... به موجب.........
۱-۲ خریدار........... فرزند........... به شماره شناسنامه.......... صادره از........... کد ملی............. متولد........ ساکن...... تلفن.....
با وکالت / قیومیت / ولایت / وصایت........... فرزند........ به شماره شناسنامه........ متولد.......... به موجب..............
ماده ۲ - موضوع قرارداد
عبارت است از ساخت و فروش مورد معامله با مشخصات، اوصاف و شرایط مورد توافق طرفین و انتقال آن طبق مقررات به خریدار در برابر دریافت عوض معلوم.
ماده ۳ - مشخصات مورد قرارداد
دانگ احداثی در پلاک به مساحت متر مربع. اختصاصی ضلع طبقه دارای نقشه و پلان که مشخصات مورد:
ماده ۴ - قیمت مورد معامله
قیمت مورد معامله از قرار هر متر مربع ریال که جمعا ریال تعیین گردید که به‌صورت نقدی یا مبلغ.... ریال نقداَ و باقیمانده قیمت ریال...... طی..... قسط. هر یک به مبلغ...... ریال به تاریخ / / 13 طی چک / چک‌های شماره...... پرداخت خواهد شد.
ماده ۵ - تسلیم مورد معامله
فروشنده مکلف است مورد معامله را حداکثر تا تاریخ / / 13 با توجه به شرایط مقرر در قرارداد، احداث، تکمیل و به خریدار تسلیم کند.
ماده ۶ - شرایط و آثار قرارداد
1-6 فروشنده مکلف است قبل از عقد قرارداد پیش‌فروش نسبت به اخذ مجوز ساخت از شهرداری و مراجع ذی‌صلاح دیگر اقدام کند. مجوز مذکور پیوست قرارداد بوده و جزء لاینکفی از قرارداد خواهد بود.
۲-۶ فروشنده مکلف است کلیه ضوابط و مقررات و نظامات دولتی و آیین‌نامه‌های مربوطه از قبیل اخذ پروانه ساختمانی، تراکم، پایان کار و... را رعایت کند.
3-6 فروشنده مکلف است کلیه آیین‌نامه‌های مهندسی مربوط به ساخت و مقاوم‌سازی در برابر زلزله را رعایت نماید.
۴-۶ فروشنده مکلف است بعد از تکمیل مورد معامله و تحقق شرایط ماده ۴ جهت تنظیم سند رسمی انتقال به نام خریدار در تاریخ / / ۱۳ در دفتر اسناد رسمی شماره......واقع در..... حاضر گردد.
5-6 این قرارداد، فروشنده را از هرگونه انتقال مورد معامله به هر عنوان و دلیل به غیرخریدار منع می‌کند. در صورت تخلف و انتقال به غیر به عنوان فروش مال غیر تلقی و فروشنده مکلف است نسبت به جبران کلیه خسارت وارده به خریدار اقدام کند.
۶-۶ فروشنده مکلف است تا قبل از تاریخ مقرر برای تنظیم سند کلیه مجوزها و مدارک لازم برای تنظیم سند رسمی از قبیل مفاصا حساب مالیاتی، شهرداری و... را اخذ کند.
7-6 قیمت مورد معامله قطعی بوده و به هیچ عنوان از قبیل بالارفتن قیمت مصالح یا دیگر هزینه‌ها قابل افزایش نمی‌باشد.
۸-۶ فروشنده مکلف است در صورت تخلف و تاخیر در اجرای تعهدات مبنی بر تنظیم سند رسمی و تحویل مورد معامله به ازای هر روز تاخیر معادل مبلغ ریال به عنوان خسارت و تاخیر در اجرای تعهد در وجه طرف مقابل بپردازد. این خسارت مانع از الزام متعهد به انجام تعهد اصلی نیست.
9-6 در صورتی‌که خریدار ثمن مورد معامله مذکور در ماده 4 را پرداخت ننماید یا ترتیبی جهت بقیه اقساط ندهد، به ازای مبلغ باقیمانده..... درصد به عنوان خسارت دیر کرد مکلف به پرداخت به فروشنده خواهد بود.
۱۰-۶ در صورتی‌که پس از تحویل مورد معامله در یک دوره سه ماهه که به عنوان تحویل موقت می‌باشد، معایبی در مورد معامله حادث شود که ناشی از افراط و تفریط خریدار نبوده باشد، فروشنده مکلف است نسبت به جبران خسارت وارده اقدام نماید.
11-6 فروشنده مکلف به بیمه نمودن کارگران و کارکنان در قبال حوادث کارگاهی بوده و در صورت ایراد خسارت مکلف به جبران آن خواهد بود. بدیهی است در مورد خسارت ناشی از این بند، خریدار هیچگونه مسوولیتی نخواهد داشت.
۱۲-۶ فروشنده مکلف است مشخصات مورد معامله و نقشه تفصیلی ساخت را روشن و بدون ابهام به خریدار تفهیم و آن را اجرا نماید. در صورت اختلاف در خصوص مشخصات و شرایط و اوصاف قرارداد، مشاور املاک به عنوان داور مرضی‌الطرفین اعلام نظر خواهد نمود.
13-6 هزینه‌های نقل و انتقال اعم از دارایی و شهرداری به عهده فروشنده و هزینه حق ثبت و حق‌التحریر به عهده خریدار می‌باشد.
ماده ۷ - کلیه اختیارات به تراضی طرفین در این قرارداد اسقاط گردید.
ماده۸- در صورتی‌که مورد معامله دارای وام بانکی باشد و خریدار بخواهد از تسهیلات بانکی استفاده نماید، مخارج تنظیم سند رهنی بانک وام دهنده به عهده ..... خواهد بود.
ماده۹ - نام ونام خانوادگی مشاورحقوقی..................../نام و نام خانوادگی فروشنده..................../نام و نام خانوادگی خریدار...................../نام و نام خانوادگی شهود........................
با احراز هویت متعاملین و مدارک و اسناد مورد معامله تمام مراتب مندرج در این مبایعه‌نامه به تایید و گواهی اینجانب............. می‌رسد.

مهرو امضاء مشاور املاک